/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Mikuni vm18 karburator problem
Fra : dej
Vist : 671 gange
50 point
Dato : 17-05-07 22:45

Hej

Har en KTM SXR 50 pro senior, som volder problemer.

Mistanken falder på karburatoren (en mikuni vm18), men det kan sæfølig være noget andet.

Til at begynde med havde den startproblemer, når den var varm. Men kørte fint, når der først var kommet gang i den. Jeg har haft karburatoren pillet af og givet den bad og renset den, så godt jeg kunne - efter det startede den fint et par dage, men det er den så holdt op med igen. Nu er den så helt gal...når den starter (langt om længe), dør den helt, når jeg giver gas.

Tændrøret ser fint ud, og så vidt jeg kan se, er der ikke være noget i vejen med benzintilførslen. Luftindsuget er fint også.

Nogle idéer?

/dej

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 50 point
Dato : 18-05-07 00:05

det ligner snavs, så jeg tror du skal rense karburatoren igen, og så skal du skifte/sætte et filter på benzinslangen. Kan muligvis være, at luftfilteret slipper urenheder igennem, men jeg tror det ikke.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 18-05-07 08:15

Det kan også være vand i benzinen.
Prøv at tappe benzin fra R. tanken (-Ryst tanken før -) i fx. en glasflaske,
Vandet vil ligge i bunden af flasken.
Nilsg

Godkendelse af svar
Fra : dej

Dato : 20-05-07 12:53

Tak for svarene, jeg har pillet alt fra hinanden, renset og blæst igennem.

Nu kører (og starter) starter den som en drøm. Der må have siddet noget et sted.

Efter rensning gad den stadig ikke starte. Det var lidt fugt som gav fejlstrøm ved tændspolen. Lidt fugtfortrænger fiksede det.

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-05-07 23:56

tak for stjernerne, huskede du at give den et benzinfilter? Ellers gør den det igen.