/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
rimelig eller ikke rimelig?
Fra : farmorD
Vist : 826 gange
100 point
Dato : 16-05-07 17:09

Min mand og jeg e r gået fra hinanden efter knap 3 års ægteskab og 4 år ialt som samboende i hans hus . Jeg har måttet låne penge til indskud , møbler med mere til mine nye lejlighed, da min mand ikke mener, jeg er berettiget til så meget som 1 kr, når ikke vi har været gift i kængere tid. Har han ret ?
Hilsen farmorD

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 16-05-07 17:17

Er det fælles eje, deler man lige over.

Godkendelse af svar
Fra : farmorD

Dato : 16-05-07 17:19

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-05-07 17:25

Hej farmorD.

Jeg kan vist lige nå at komme med før spørgsmålet låses

På dit lokale bibliotek vil der, formentlig, en gang om ugen ca. være en gratis advokat til rådighed. Han går ikke ind i sagen men kan rådgive

Er det ikke på dit bibliotek, så er det et andet sted i dit lokalområde, søg evt. i tlfbogen på 'advokatbistand' eller spørg på dit bibliotek.

Held og lykke med det, en skilsmisse er altid trist!

Som Teil, så rigtigt skriver, skal alt deles hvis man har fælleseje - menm når din mand har den indstilling som han tilsyneladende har, så får du jo sikkert brug for advokatbistand under alle omstændigheder - opsøg den gratis advokatrådgivning der hvor du bor!

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-05-07 17:32

Som vil, du siger, men jeg ville spørge på kommunekontoret efter den gratis advokat rådgivning Hvis ikke du finder den på biblioteket

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-07 17:34

Og her koster det lidt.
http://www.familieadvokaten.dk/

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-05-07 19:09

Får spørgeren egentlig mail, når spørgsmålet er lukket? Hmm....

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 16-05-07 19:32

Har lige siddet og læst svarene.. Og det er rigtig hvad man skriver, men så er det pension bliver ikke delt. Og hvis hans bodel/andel af boret kun udgør gæld. Ja gæld deler man ikke, men har den økonomisk overskud, skal han udbetale halvdelen af "overskuddet" til dig. Så derfor er det lidt mere kompliceret end bare det....

EKS..
Mand!
værdier 1000000 kr.
Gæld 800000 kr.

Til deling med kone 200000 altså 100000 til hver

EKS 2
Mand
Værdier 800000 kr.
GÆLD: 1000000 kr.
Ingenting der skal deles

Kommentar
Fra : farmorD

Dato : 16-05-07 22:10

tak for jeres svar allesammen.