/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Gennemse internettet sammen
Fra : steenmarkussen
Vist : 409 gange
100 point
Dato : 20-01-03 14:59

Hej alle i kloge hoveder rundt om i landet.
Jeg vil lige høre om der er nogen af jeg der kender et program hvor man kan Surfe på internettet sammen??
det jeg mener er et program som virker ligesom f.eks. Netmeeting deri er der en funktion så man kan dele programmer og give andre ret til og se med eller overtage styringen af ens browser eller andet program.
men jeg kan ikke bruge netmeeting da den port den sender via er plokeret i vores router.
Håber i forstår spørgsmålet ellers må i bede om flere oplysninger.
Venlig Hilsen Steen Markussen.

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 110 point
Dato : 20-01-03 15:12

Hej Steen
Du er klar over du kan åbne for den pågældende port på din router???

Du kan evt. hente en brugsforvirring på routerproducentens hjemmeside...

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 20-01-03 15:26

MSN Explorer har mest af den funktionalitet du efterlyser. MEN ...

Nu lydder det som du ikke selv har adgang til dit netværks router.

Hvis det er i forening/boligblok regi vil skal du henvende dig til netværks administrator og bede om at de nødvendige porte lukkes op. Det vil være nødvendigt uanset hviklet program du skal bruge da de alle benytter porte udenfor det normale område.

Hjemme hos os fik vi gennemtrumfet muligheden ved at indkalde ekstraordinær generalforsamling med det ene punkt at internetforbindelsen skulle kunne tilpasses brugernes behov, i det omfang at nødvendige sikkeheds foranstaltninger blev taget.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-01-03 15:43

Hej Steen,

ICQ... -->
http://www.icq.com

men den vil muligvis også gi' problemer med overførsel af filer, hvis den pågældende port er blocked i routeren...

ellers er der også muligheden for at i begge to evt. opretter en ftp-server...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : steenmarkussen

Dato : 20-01-03 17:26

Tak for svaret h_blunck
ja jeg ved godt at man kan åbne portene men jeg har nok forklaret det forkert for vores router er helt åben alle porte er åbne altså
men vores netværk er lavet på denne måde:
en router stå i et fællesrum og så er der trukket en ledning derfra op o en switch og så har beboerne koplet sig på denne switch.
altså ingen server i mellem.
og det betyder jo at portene kun er åbne for selve routeren ikke ??
men vi kan godt sende filer til folk ude i verden f.eks. via Icq og msn.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 20-01-03 17:57

Steen du ville have en løsning og det fik du alligevel afviser du svaret, som faktisk er brugbart.

Kommentar
Fra : steenmarkussen

Dato : 20-01-03 18:04

HEJ ZONKER
jeg ved godt jeg kunne bruge dit svar men jeg havde mere end et svar og ville gå ind og sige tak for hver enkelte svar men da
havde svarret på den først kunne jeg ikke svrre resten elller også er jeg idiot.
så mange gange undskyld og tak for dit brugbare svar.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-01-03 19:12

Hej Steen,

det er nok bare Kandu's langsomlige vej mod indføringen af deling af points som de ikke har fået lavet endnu ejeller en del andet, som de har sagt de ville havde fået gjort...

men hvis i stadigvæk har bøvl på los netværk, ka' det evt. være at der er en firewall der spiller ind, hvis i har sådan en installeret...

mvh.

Strarup