/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Overføre data via TCP/IP
Fra : Tobster
Vist : 2287 gange
50 point
Dato : 13-05-07 09:57

Jeg skal have overført noget data fra en stationær PC til en bærbar pc.

Hvordan griber jeg det an?

Kan jeg bare sætte et netkabel imellem dem, og hvad så?

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 60 point
Dato : 13-05-07 10:19

ja en Krydskabel hvis du ikke har en Switch eller router som du kan sætte kablet i.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 13-05-07 10:20

Hvordan er det nu lige det er...

Er det bare ganske alm. netkabel som går fra min pc til mit bredbåndsmodem?

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 13-05-07 10:29

Ja det burde være et alm. "straight trough" kabel som går fra din pc til modem. Du skal bruge et "crossed" kabel (krydset kabel) med mindre dit netkort har en auto-funktion som automatisk kan krydse dens forbindelsesmuligheder... Men det tvivler jeg på du har, hvis du bare har et standard ethernet kort...

Krydsede kabler er gerne en anden farve end de "alm." netværksskabler, men du kan også se på om det er et krydset ved at holde de to stik op imod hinanden. Matcher farvernes rækkefølge hinanden i stikkene, er det et lige.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 13-05-07 10:34

nej, den skal være krydse, det er kun hvis du har en Switch eller router du kan køre det over at du kan bruge en almenlig "netkabel"

Den ligner den alm. men der er krydset nogle kabler i stikket, de er ud gang på din går til indgang på den anden computer og modsat.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 13-05-07 11:07

Gå ned og klik på start klik på hjelp og support klik på indeks skriv hjemmenetværk klik på vis og du kan læse alt det du behøver

dr.dem

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 13-05-07 11:17

Tak for svaret ocorner.

Har fundet en cross-kabel i en kasse, så jeg burde være kørende... ThnX