/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Fornyelse af udløbet Norton
Fra : BjornJ
Vist : 1611 gange
100 point
Dato : 12-05-07 22:18

Jeg har ikke fåer fornyet mit Norton anti virus program, det udløb i går 11/5.
I dag har jeg prøvet at opgradere det.
Jeg ville betale med mit visakort, men da jeg var færdig med indtastningerne fik jeg at vide at min udløbsdato var forkert. Det er den ikke!!!!!!!!!
Senere har jeg prøvet at komme igemmen til noget surport, og jeg fik mulighede for at vælge sprog, og valgte dansk.
Alligevel får jeg svar og spørgsmål på engelsk.
Vil Norton kun handle med dem der kan engelsk, eller hvad f..... er meningen.

Jeg mener tidliger her på kand at have set at der er andre programe der kan det samme som Norton- Er det rigtigt husket.
Hvad resikerer jeg at der sker nu hvor jeg ikke er beskyttet?

Bjørn

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-05-07 22:20

Læs nu rigtigt på dit kort. Jeg har lavet samme brøler.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-05-07 22:23

Eksempel:
08/12 betyder: kortet udløber måned 08 år 2012

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-05-07 22:24

Avast!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-05-07 22:25

A va for noe ?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 12-05-07 22:27

Til Teil

Det er nok det der er galt. Jeg skrev 0012, så jeg prø'ver lige igen.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 12-05-07 22:44

Så fik jeg prøvet, som Teil foreslog, og kom et lille stykke videre,
Nu får jeg at vide at jeg har givet forkerte oplysninge.
Jeg prøver igen i morgen, er måske for træt.
Det kan jo også være at der dukker nogle alternativer til Norton op.
Mon ikke det er sådan et Camillasmoster kom med?

Bjørn

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 12-05-07 22:47

Hej Bjørn!

Du skal da ikke nøjes med Norton
når du kan få et endnu bedre program
og tilmed uden at betale for det!

Klik ind på www.japanskedanmark.dk/gratis
der har du både Antivirus og Firewall - de to bedste i verden
og tilmed kan du få 60 minutters gratis telefoni pr dag via fastnet

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 12-05-07 22:56

Hej Sem

Jeg har lige været ind og kikke på dit link.
Der er vist lidt forviring om hvad der er højre og venstre, men der er jo også langt til Japan.
Der står at jeg skal klikke til venstre, men der er ikke noget, hvorimod der i højre sider er en masse muligheder.
Jeg venter til i morgen med at gå videre.

Tak for linket Bjørn

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 12-05-07 23:01

Jeg bruger denne som der bliver linket til i dette tip:
http://www.kandu.dk/tip14497.aspx

og som bliver anbefalet her:
http://www.kandu.dk/Tip14500.aspx

Mvh.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 12-05-07 23:13

Hej Moggi

Tak for de to link.
De er på engelsk, og det er jeg ikke meget for, men de anbefales de af Stl_s, der vist er lidt af en ekspert.
Det er spændende hvad han mener om det japanske program?
Jeg venter spændt på om han kommer ind.

Bjørn

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 13-05-07 00:01

Hej igen Bjør
du havde ret - der var byttet om
men det er rettet nu!

Og der er ikke tale om japanske programmer
ikke et eneste af dem!

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-07 00:16

Hos Spywarefri kan du læse om hvad de foreslår, hvis du ønsker gratis programmer, der er også udførlig instalations og bruger vejledning på dansk, selve gratis programmerne er som regel på engelsk: http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Du kan også købe sikkerheds programmer hos dem: http://www.spywarefri-shop.dk/ det har jeg gjort og er godt tilfreds med min skkerheds pakke: Bullguard på dansk og med dansk support: http://spywarefri-shop.dk/product_info.php?products_id=55 uanset hvad du vælger, kan valget kun være bedre end Norton, den er hullet som en si, jeg brugte den før jeg købte Bullguard og har ikke fortrudt skiftet

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 13-05-07 00:47

Jeg bruger Windows Firewall og INTET anti virus.
Og min com køre sjovt nok ALTID uden problemer (:

Hvis endelig jeg for en generende virus, bruger jeg system restore..og vupti...alt funger igen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-07 01:11

Trine08 du burde have forbud mod at komme på internettet, din computer bruges muligvis til at udsende spam og andet utøj

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 13-05-07 05:58

Hvilken slags spam?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-05-07 08:22

Citat
Jeg bruger Windows Firewall og INTET anti virus.
Og min com køre sjovt nok ALTID uden problemer (:

Hvis endelig jeg for en generende virus, bruger jeg system restore..og vupti...alt funger igen.

Hvis det er sandt burde du spærres inde på livstid.
Din firewall er åben ud mod den store internetverden.
D.v.s. alt lort din pc modtager sender du videre til venner
og bekendte.
En firewall sorterer ikke spyware og andet snavs fra.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-05-07 08:24

Citat
Min hoved kategori må vel være Software/hardware

Citat fra din frofil Trine08

Det må være dagens vittighed.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 13-05-07 08:25

Hvad for noget lort ?

Og gør jo ikke noget aligevel..i alle har jo anti virus anyway :(

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-05-07 08:58

Hvorfor går du ikke bare ind til din computermand og får ham til at ordne det?!
Der er flere grunde til det.

1. Du har sikkerhed for at det bliver lavet rigtig første gang.

2. Det er billiger. (Giver selv KUN 329kr for en opgradering)

3. Hvis din computer skulle bryde ned og du bliver nød til at slette hele computeren, og påny skal ha det installeret, så har du STADIG kassen og oplysningerne på dit produkt!

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 13-05-07 10:13

Trine 08 Du skulle skamme dig. du kan være med til at inficere vi andre med alt mulig lort.

( Vrus og spam med mere )

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 13-05-07 10:33

Teil > Nej, jeg ku blot ikke finde en titel der passede bedre (:

Og hvad er det for en masse spam og utøj jeg sender ud ?
Noget der på nogle måde kan være generede ? Isåfald hvordan ?
De har jo ikke været generede da de var hos mig......

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 13-05-07 11:26

Citat
Jeg bruger Windows Firewall og INTET anti virus.
Og min com køre sjovt nok ALTID uden problemer (:

Hvis endelig jeg for en generende virus, bruger jeg system restore..og vupti...alt funger igen.

Ja sjovt nok er det...

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-05-07 12:45

Kære alle kanduer

Nu køre der en diskusion for i mod Trine08s råd.
Jeg er ikke i stand til at vurdere for og imod, men som bruger af kandu er man prisgivet hvis man følger et ukvalificet råd.
Til mit aktuelle spørgsmål har der været nogle forslag, men hvad skal jeg vælge?

Semmer henviser til et, som lyder tiltagende, da det er gratis, men resikere jeg ikke at det kan åbne en dør til min computer, især nu hvor jeg ikke har nogen beskyttelse?
Bruger du det selv Semmer?

Moggi har nogle link til programmer der har være anbefallet her i kandu, men da de er på engelsk er jeg ikke bange for at jeg nogle gange skal svare på noget jeg ikke helt forstår.

o.v.n anbefaler et der hedder Bullgard der på dansk. Det er det jeg for øjeblikket har mest lyst til.
b.l.a. kan jeg betale på en dansk bankkonto.
Kan du fortælle mig helt nøjagtigt hvad det heder og hvad det koster?

Laika_pigen anbefaler at gå til en computermand. Jeg er ikke helt klar over om det er mig (Bjørn)
eller Trone08 hun mener.
Din tiltro til computermænd er imponerende. Jeg mener at der er en brance der står helt åben for plattenslagere og halvstuderede røvere.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-05-07 12:58

Til o.v.n.

Jeg har nu været inde spywarefri og afgivet order helt frem til betalingstidpunktet, men jeg er kommet i tvivl om hvordan programmet kommer ind på min computer.
Får jeg det tilsendt, eller bliver det lagt ind over nettet?
Når og hvis det bliver Bullgard jeg vælger, køber jeg en 2 års pakke.

Jeg venter med endelig bestilling til jeg har hørt fra dig.

Bjørn

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 13-05-07 13:25

BjornJ
Hos spywarefri.dk køber man og downloader programmer.
Ganske enkelt, det er min erfaring.
Du kan geninstallere ved behov, gem koden som står på din faktura.
Som du også får via shoppen på spywarefri.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-07 13:47

Citat
Din tiltro til computermænd er imponerende. Jeg mener at der er en brance der står helt åben for plattenslagere og halvstuderede røvere.
jeg var til nabo komsammen i aftes, blandt emnerne var diverse computer handlere/reperatører, der var mange imellem hvor man kun kom 1 gang og det var en gang for meget
Nok om det, BjørnJ hvis du vælger at købe Bullguard kan du med fordel købe i Spywarefri Shoppen, det er lidt billigere end at købe på Bullguard hjemmesiden, jeg skrev mit indlæg fordi jeg fornemmede at du foretrak et program på dansk, og det de færreste gratis programmer, her kommer et link fra Spywarefri hvor en tilfreds bruger anbefaler Bullguard: http://spywarefri-shop.dk/product_reviews_info.php?products_id=55&reviews_id=4 næste link er til købesiden: http://spywarefri-shop.dk/index.php?cPath=30 der kan du vælge om du vil købe 1 eller 2 års licens, når du har valgt klikker du på linket her: http://download.bullguard.com/box/BullGuard.exe download linket er kopiret fra siden du lige før var inde på, nu henter du selve programmet fra Bullguard hjemmesiden, mens du venter kan du gå til Spywarefri shoppen: http://spywarefri-shop.dk/index.php?cPath=30 igen og klikke på Køb nu ved det valgte produkt, bagefter går du til kassen (øverst til højre) klik på Til kassen, nu skal du skrive din E-mail adresse, den skal bruges til både din Bullguard konto og din konto hos Spywarefri, klik på Fortsæt, der skal indtaste dine personlige oplysninger og eventuel et kode ord, kode ordet kan anbefales til fremtidige besøg i shoppen, for eksempel når din licens skal fornyes, du kan betale med Dankort, under deres betingelser står der du kan få varen på efterkrav, ved ikke om det gælder ved en licens: http://spywarefri-shop.dk/conditions.php, når du har afsluttet dit køb, får du din licens kode på din oplyste mail adresse, de sender også om søndagen, når du har instaleret Bullguard programmet og har genstarter din computer, skal du oplyse din E-mail adresse igen og sætte den tilsendte kode ind for at aktivere og bruge Bullguard, vil du først prøve om det er noget for dig, kan du bruge Bullguard i 2 måneder før du køber licens: http://www.bullguard.com/download.aspx siden er på engelsk men programmet er dansk, læg mærke til at øverste download mulighed er til Vista

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-07 13:50

Vælger du Bullguard eller et andet antivirus program, skal du have din gamle Norton fjernet, det er et helt kapitet for sig, men spørg her i forummet hvis der er problemer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-07 13:59

Citat
Semmer henviser til et, som lyder tiltagende, da det er gratis, men resikere jeg ikke at det kan åbne en dør til min computer, især nu hvor jeg ikke har nogen beskyttelse?
Bruger du det selv Semmer?
nej du risikeret ikke noget ved at følge semmer´s link: http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp? det er et fremragende program, jeg har instaleret det på flere computere i min omgang kreds, men det er som andre gratis programmer på engelsk, og jeg fornemmer at du fore trækker et dansk sproget program med dansk support, derfor mit lange indlæg oven over

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 13-05-07 14:59

Prøv AVG Antivirus programmet det er gratis og hentes fra Grisoft .com

Hilsen Valdera

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 13-05-07 15:49

Citat
Semmer henviser til et, som lyder tiltagende, da det er gratis, men resikere jeg ikke at det kan åbne en dør til min computer, især nu hvor jeg ikke har nogen beskyttelse?
Bruger du det selv Semmer?

Hej Bjørn!

Ja, du kan sandelig tro jeg bruger det selv
jeg bruger alle de gratis ting der er henvist til på www.japanskedanmark.dk/gratis
Windows bruger jeg i dag udelukkende som styresystem,
fordi jeg endnu ikke kan finde ud af Linux
og af programmer bruger jeg kun Frontpage
men er ved at udskifte til det nye Nvu - det kommer på linket i næste uge!

Da der er en hektisk interesse om Antivirus programmer
har jeg samlet lidt info fra top-eksperter
bl.a. Alt om Data, som har testet F-secure, med et nedslående resultat

Gå ind på det angive link - højre kolonne "hvad siger eksperter"

Mvh - SEM

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-05-07 17:22

http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?

bjørn nu er ovennævnte link nævnt optil flere gange og med godt grund- den er super og nem og fylder ikke meget - jeg tror jeg kan tale på stl_s vegne og anbefale dig den - den topper tilmed gratid og opdaterer selv

ikke så meget at være i tvivl om her

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-05-07 22:32

Til alle der har kommet med bidrag, mange tak.
Det er svært, når man som mangeårig bruger af computer endnu ikke forstår ret meget af hvad der foregår.
Lige nu hælder jeg nok mest til o.v.n.s forslag, Bullgaurd, fordi det er på dansk. Jeg vil godt betale for den trykhed jeg får ved at forstå det jeg svare på.

Da jeg åbnede min computer i dag nåede jeg at læse at jeg har et program der hedder "<Superantispyware" hvad er det?
Er det der et der er i vejen for andre programmer?

O.v.n
Tak for din meget udførlige anvisning, som jeg har udskrevet, så kan jeg have den for øje når jeg går over til handling.
Du siger at jeg skal fjerne Norton, ar det ikke fjernet sig selv når jeg ikke har fornyet det?
Nu prøver jeg at gå i "Programmer" og ser om jeg kan fjerne det.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 13-05-07 22:35

Jeg tror det lykkedes at fjerne Norton, den er ikke på listen over programmer mere.

Bjørn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-05-07 23:04

Citat
Jeg tror det lykkedes at fjerne Norton, den er ikke på listen over programmer mere.
der kan godt være rester tilbage som skal fjernes manuel, men det vender vi tilbage til, nu hvor du har fjernet Norton må du skynde dig at tage beslutning om, hvilken antivirus du vil have, og få det instaleret, du er uden beskyttelse nu Norton beskyttede stadig, det er kun nye opdateringer du ikke kunne hente uden licens (tror jeg )

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 15-05-07 22:51

Til o.v.n.

Jeg har købt BuulGuard, og er nu igang med at skanne mine filer, det er meget tidskrævende.
Der er, ind til nu, ikke4 undet virus, men der sprunget 33 over.
Ved du hvorfor, og hvad det betyder?

Bjørn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-05-07 01:27

Hej igen jeg er lige kommet fra arbejde, og holder nu er dejlig lang weekend, skal første møde igen mandag kl. 15
Citat
Der er, ind til nu, ikke4 undet virus, men der sprunget 33 over.
det er store filer der bliver sprunget over, prøv at åbne Bullguard ved at dobbelt klikke på den lille røde ikon ved uret, klik på den grønne antivirus knap ude til venstre og på fanebladet Beskyttelse, der kan du læse hvad og hvordan der scannes, ruller du lidt ned, kan du se at programmet allerede er indstillet til at udelukke filer større end 5000 KB, en eventuel virus er aldrig af den størrelse så det er helt ok, når scanningen er færdig får du mulighed for at se en log over scanningen, blandt andet hvilke filer der blev sprunget over.
Ja det tager lang tid at scanne en computer og det tager længere tid hver gang, der bliver jo flere og flere filer der gemmes, Bullguard er så effektiv til at fange eventuelle virus på vej, at det ikke er nødvendig at scanne hele computeren ret tit, jeg scanner hver anden måned og hvis der har været et problem bliver hele computeren scannet, sidste gang tog det 6 timer og 44 minutter, det passer lige at sætte den igang når jeg går i seng, så er scanningen næsten færdig når jeg står op igen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-05-07 09:12

Bullguard scanner min hjemmepc 60GB på lidt over en time.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 16-05-07 22:18

Så er jeg her igen, det er meget svært at komme på nettet efter at jeg har fået BuulGuard instaleret.

Jeg får hele tiden at vide at siden ikke kan vises.
Jeg har kontaktet min udbyder, Stofanet, de siger at de kan se at der er forbindelse, og at det er BuulGuard der lukker af.
Jeg har prøvet at få support, men det er svært når hjælpen skal hentes over nettet og man ikke kan komme på. Der mangler et telefon nummer.
Jeg tror det er lykkedes for mig at sende en mail, men jeg er ikke sikker.
o.v.n. du skriver at du bare starter og så går i seng. Det kan jeg ikke jeg skal med jævne mellerum trykke på mellemrumstasten for at fortsætte. Jeg kan ikke helt precist huske hvad det er der står. men skanningen går istå.
Hvis der er lange pauser hvor jeg ikke skriver er det fordi jeg er lukket ude fra nettet.

Bjørn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-05-07 00:15

Jeg har aldrig oplevet et problem som det du skriver, prøv deres support, på dansk hverdage mellem 14 og 22, prøv at beskrive dit problem i en mail, klik på support ikonen, den er nederst i det vindue som åbner når du dobbelt klikker på Bullguard ikonen ved uret, klik på Spørg os og vælg Skriv en e-mail, du får svar inden for en time, når det er på hverdage mellem 14 og 22
Jeg er temmelig sikker på at det firewallen der driller, har du mod på det, så prøv at skifte fra Begynder til Avanceret og slut af med at klikke på Aktiver, det kan du rolig gøre det er slet ikke så avanceret, kun at du har mulighed for at ændre avancerede indstillinger, firewallen opfører sig som den plejer og spørger når der er programmer som vil på nettet, der kan også være sket en fejl da du hentede og instalerede, hent programmet en gang til, og slet Bullguard fra Tilføj og fjern programmer, sig nej til om programmet skal gemme indstillinger til en geninstalation, åben Denne computer og åben mappen Programmer slet mappen Bullguard, genstart din computer og instaler så den Bullguard som du hentede lige før, måske kan det hjælpe for mig lyder det som en fejl i instalationen, husk også at slå Windows firewall fra, men det har Bullguard sikkert spurgt dig om den skulle gøre kører du med 2 firewall er det oplagt at du får problemer, Windows firewall finder du i Kontrol panel-Windows firewall dobbelt klik på den og kontroler at markering er i Slået fra

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-05-07 12:52

Hvordan går det BjørnJ har du prøvet Bullguard support ? Er din netforbindelse iorden ?

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-05-07 18:56

Phu ha!!!!!!!!!!
Jeg er lige kommet på nettet igen efter at have været ude siden 16/5.
Nu er der en masse mail de skal besvares, så dette bliver ganske kort.
Jeg har prøvet support, men det hjalp mig ikke. Nu har jeg lige haft hjælp udefra.
BullGuard er midlertidigt afinstalleret, og erstattet af AVG.
Det køre ikke rigtigt godt endnu, men jeg har tilsagn om hjælp til geninstalering af det oprindelige styresystem. Så håber jeg at alle problemer bliver løst, også problemet med at sende mail, så de ikke ryger i udbakken og bliver sendt igen og igen ind til jeg sletter dem.

Bjørn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-07 01:55

Husk nu at få Bullguard instaleret igen, den kan ikke være årsag til alle dine problemer

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 24-07-07 22:56

Hej alle sammen
Der er nu gået en rum tid, og jeg må hellere se at få lukket tråden.
Jeg købte Bullguard, men så kom der en forbi som mente at jeg skullle bruge et program der heddeer AVG Free Edition, så det har han indstaleret så min ny indkøbte Bullguard bruger jeg ikke.
Det bliver o.v.n. der point.

Bjørn

Godkendelse af svar
Fra : BjornJ

Dato : 24-07-07 22:58

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 23:44

Jamen så er jo ikke mig der skulle have point, var der ikke en som foreslog AVG

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 23:49

Det gjorde valdera, jeg sender lidt point til brugeren