/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Indslag til konfirmation ?
Fra : AnnetteWF
Vist : 6802 gange
20 point
Dato : 12-05-07 00:22

Havde konfirmation i sidste uge for min egen søn. Min allerbedste og tætteste veninde holdt en kanon-tale til min søn. Talen var skrevet på vers, med en masse råd og kærlighed til min søn. Derudover havde hun lavet den sødeste bog med plads til at gæsterne kunne skrive en hilsen, en anekdote, et råd, en historie eller blot en hilsen.
Nu er det sådan at jeg på torsdag skal til hendes søns konfirmation, og jeg kan bare ikke finde på noget der er lige så originalt. Er der nogen der har et bud ?
Om hendes dreng kan jeg sige: han går til fodbold (Brøndby-fan), går til amerikansk fodbold, er interesseret i tøj/mode, er historieinteresseret og rigtig dygtig i skolen.
Jeg har kendt konfirmanden lige siden han blev født, og vil naturligvis også gerne gi´ ham noget med på "vejen".
mvh
Annette

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-05-07 00:27

Stakkels drenge, der må trækkes med sådanne mødres veninder.
Hav dog medlidenhed, og lad knægten være i fred.

Kommentar
Fra : assp

Dato : 12-05-07 20:46

Min datter er lige blevet konfirmeret, og hendes far holdte en ret god tale. Der var en masse råd til hende, nu hvor hun var blevet "Voksen", bla. skulle hun huske at bruge tandtråd osv. Jeg mener det er en tale han har fundet på nettet. Hvis man googler "Tale konfirmation" kommer en masse sider med forskelligt. Held og lykke.

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 20 point
Dato : 13-05-07 00:42

Kunne man ikke i stedet for skrive linket til talen i det telegram, man alligevel giver. Så spilder man ikke andres tid.

Hvis man skal holde en tale for nogen er det da fordi der er ting, man gerne selv vil sige. Det er, efter min mening for sølle, at hente en tale på nettet, bare fordi man føler, at man "skylder" at gøre gengæld.

AnnetteWF. Jeg synes, at du skal mærke efter, om du har noget at sige, og så sige det på DIN måde. Uden at skulle "leve op til" din venindes præstation.

Lav evt. en quiz i stil med "Hvem vil være millionær", hvor du stiller spørgsmål til ham inden for netop fodbold (Brøndby), amerikansk fodbold, tøj/mode og historie. Hvis du sikrer dig, at spørgsmålene kan besvares af ham, vil det være en fin gestus (efter min mening) for så får han mulighed for ikke bare at vise, hvad han kan, men er samtidigt stor nok til at forstå, at du har lagt mærke til ham.

(Og husk at understrege, at er ikke er en million i vente )

Godkendelse af svar
Fra : AnnetteWF

Dato : 13-05-07 17:29

Tak for svaret justuniverse.

Det var en klar brugbar idé, og kan sagtens kædes sammen med alt det "alvorlige og søde" jeg vil sige til ham.

AnnetteWF