/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Svaler
Fra : snusi
Vist : 629 gange
200 point
Dato : 11-05-07 21:44

Ja så må jeg spørge "de kloge" igen Jeg har søgt på nettet men kan ikke finde noget om dette. Efter vi har sat fisk ud i vores sø, er der kommet svaler, rigtig mange endda. De flyver på kryds og tværs af søen. Nogle af dem er lige nede og røre vandet.
Det undrer mig at de ikke flyver ind i hinanden og hvorfor kommer de først nu? Er det pga fiskene?

snusi

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-07 21:50

De er bare myghunters.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 11-05-07 21:51

Ja jeg kan godt se de tager myg. Men myggene er jo ikke først kommet nu efter vi har sat fisk ud i søen.

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 210 point
Dato : 11-05-07 22:03

Svalerne kommer jo først når det er rigtig sommer, myggene og de andre insekter skal jo først etablere sig og yngle, det har ikke noget med fiskene at gøre, dammen er vel også nyetableret?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-05-07 22:15

Det er fordi svalerne først er kommet til Danmark igen inden for de seneste 14 dage, det er trækfugle

Og forresten, når svalerne flyver meget lavt, er det tegn på snarligt regnvejr......og det har igen noget at gøre med, at insekterne som de fanger flyver lavt når det snart bliver regn

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 11-05-07 22:28

Tak for svaret valde..

Okay, så er det jo bare tilfældigt. Jeg har ikke set så mange svaler på een gang flyve så tæt på vandet. Nej søen er ikke nyetableret, den har været der i mange år.
Tak for svarene

snusi

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-05-07 23:47

så har de nok reder i nærheden, måske det er digesvaler?
Tak og godfornøjejelse med fikene og naturoplevelderne der venter der ude.