/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
Kalorier
Fra : hansenKanDu
Vist : 245 gange
100 point
Dato : 11-05-07 19:28

Hej alle sammen!

Er der nogle, der ved hvor mange kalorier man skal indtage hverdag som normal vægtig og når man ikke ønsker at tabe sig?

På forhånd tak for svaret....

Hilsen

Emil Hansen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-05-07 20:20
Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-05-07 01:04

kalorier er et forfærdeligt og forkert ord.

Enten menes calorie eller kilocalorie. Det er ikke godt at vide.

caloriebehovet varierer en del med alder og køn, samt graden af fysik udfoldelse.
Mængden af muskelvæv betyder også en del, og endelig er der betydelige individuelle forskelle.
Diverse tabeller er for gennemsnitsmennesker, og behøver ikke at gælde for dig.

Den mængde energi man omsætter ved forbrænding i legemet kaldes stofskiftet.
Når fødeindtagelsen , og fordøjelsens effektivitet (som også er individuel) passer præcis med stofskiftet, og det der går til vævsfornyelse, så holder man vægten.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 12-05-07 07:07

Det beregnes ud fra køn, alder og vægt ...

Du skal ikke indtage (spise og drikke) mindre end 1200 kcal om dagen. Hvis du motionerer skal du indtage mere.

Den nemmeste slankekur er:

Drikkevarer: vand evt. tilsaft citronsaft (gem dine kalorier til mad)

Grønsager: spis flest grove grønsager

Frugt: max 2 stk. om dagen

Fedt: max 30 g om dagen - vegetabilsk hhv animalsk skal være i forholdet 4:1

John Bull http://www.nomedica.dk/ har en meget fornuftig hjemmeside, hvor han forklarer hvordan man taber sig sund.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 12-05-07 07:08

Undskyld han hedder John Buhl

Kommentar
Fra : hansenKanDu

Dato : 12-05-07 20:55

tak for hjælpen alle sammen...

hilsen
emil

Annuller spørgsmålet
Fra : hansenKanDu

Dato : 12-05-07 20:56

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål jeg har fået svar på det jeg vil vide...