/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
AC/DC
Fra : shakky
Vist : 426 gange
100 point
Dato : 05-05-07 17:17

Hej alle herinde.
En ven påstod at AC/DC skulle have indspillet wiskey in the jar i sin tid,
er der nogen der kan af eller bekrafte dette?

mvh shakky.

Kommentar
Fra : Kazistuta

Dato : 05-05-07 17:19

Efter min bedste overbevisning (og min heavy metal kammerat ved siden af mig) har AC/DC IKKE lavet en version af den gamle klassiker. Det har til gengæld Metallica, så mon ikke det er dem, din ven tænker på?

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 05-05-07 18:01

http://www.youtube.com/watch?v=TehFZ38kt6o

Thin Lizzy har også coveret den. De minder lidt mere om AC/DC end Metallica. Men den er nu fedest med Metallica

Accepteret svar
Fra : boibbo

Modtaget 110 point
Dato : 05-05-07 18:03

Metallica har jo så coveret Thin Lizzy versionen

Her kan du se de bands der har lavet cover version af sangen

http://en.wikipedia.org/wiki/Whiskey_in_the_Jar

Kommentar
Fra : shakky

Dato : 05-05-07 18:11

jep,det tænkte jeg nok at AC/DC ikke har lavet den,og jeg kender den bedst med thin lizzy.
hun påstår også at dr.hook har lavet den. kan det også af eller bekræftet,så jeg kan vise hende disse indlæg.

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 05-05-07 18:17

Nej det skulle jeg heller ikke mene de har. Det jo bare en gammel folkesang som mange kunstnere optræder med men på dette link står der jo en liste over de kendte bands som har spillet den og der står der ikke noget om Dr. hook eller AC/DC

http://en.wikipedia.org/wiki/Whiskey_in_the_Jar

Godkendelse af svar
Fra : shakky

Dato : 05-05-07 18:17

Tak for svaret boibbo.