/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Ansigts produkter til mænd?
Fra : Ascom_6230
Vist : 3434 gange
50 point
Dato : 05-05-07 17:08

Nu er jeg af den gamle overbevisning, at alt hvad man køber til huden er nogen billigt vand tappet i polen. Uden nogen som helst virkning.
Derfor vil jeg gerne høre mænd og kvinder om der er hold i denne holdning?
Var på apoteket i dag, der fik jeg en gratis prøve af produktet "Cliniderm - instant moist face cream" Jeg er selvfølgelig godt klar over at huden skal renses inden brug af dette. Nogen der kender dette produkt?

Nu har jeg til tider lidt problemer med uren hud (bumser) hvad skal jeg så have at rense mit ansigt i, istedet?

Er der nogen der kender nogen alternative produkter som i kan anbefale?

For god ordens skyld nævner jeg lige at jeg er 20 år. Hvis det skulle have nogen indflydelse?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-05-07 17:23

Prøv at kikke på denne tråd:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=101552

Hanne

Accepteret svar
Fra : amdam

Modtaget 60 point
Dato : 05-05-07 17:35

I Matas har de et produkt, der hedder Ansigtsvask (i deres stribeserie), som er rigtig godt. Min datter har haft stor glæde af dette produkt. Men da der er forskel på hvad, der hjælper fra person til person, er det ikke sikkert, at det vil have lige så stor effekt på dig, så du er nok nødt til at prøve dig frem. Undgå altid produkter med alkohol og olie, da alkohol vil udtørre din hud, og olie vil gøre den mere fedtet.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 06-05-07 03:41

"Nu er jeg af den gamle overbevisning, at alt hvad man køber til huden er nogen billigt vand tappet i polen. Uden nogen som helst virkning. "

Grundlæggende har du meget ret i dette. Det er markedsføringen, der får forbrugerne til at hoppe på det ene produkt dårligere end det andet.

Jeg synes du skal ofre de måske 300 kr., som det vil koste at gå til en hudlæge for at få rådgivning, der passer netop for din hud. Måske kan du nøjes med at bruge naturprodukter, astringerende vand, eller lign., men det kan også være, at du har brug for et hudpræparat f. eks. fra A-Derma, som fremstiller meget fine hudplejeprodukter (blot svært at kende forskel på deres mange præparater, da de hedder næsten det samme og har næsten ens emballage). Et godt råd kan også være at tale med en biopat eller at købe Alfred Vogels klassiker -- bogen "Den lille Doktor", som er hovedværket inden for naturpleje, hesekost etc. Den fås i helsekostbutikker for ca. 150 kr., og den indeholder med sikkerhed også noget om uren hud

Men husk: Mest sandsynligt er det, at der er noget i vejen med din kost eller drikkevarer, det er næsten altid årsagen til uren hyd. Måske spiser du for fed kost, eller drikker for meget alkohol, der nedbryder zink og andre mineraler i kroppe. Derfor forslaget om at tale med en biopat eller heilpraktiker, - men det skal være en af dem, der har denne uddannelse. Det ville jeg nok vælge som det første, for du kan købe dig fattig i cremer uden at komme nogen vegne. Biopaten kan måske pege på, hvad der er galt med din kost, og hvlke mineraler el. vitaminer, du mangler. Held og lykke.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-05-07 09:58

Men huden skal også af med diverse snavs og forurening, så et rensemiddel vil stadig være godt - og der ér vitterligt noget, der virker efter hensigten - man skal 'bare liige' finde det.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-05-07 09:59

Fedtet hud kan nemt være fordi, huden trænger til at blive renset i bund.

Godkendelse af svar
Fra : Ascom_6230

Dato : 29-05-07 05:25

Har prøvet den serie du foreslog, den har virket fint indtil videre.
Tak for svaret amdam.

Kommentar
Fra : Lærke93

Dato : 11-07-08 18:53

Hej.
Et mærke du jan få på de fleste klinikker kaldet Medex. det er så fantstisk og specielt fremstillet til problematisk hus, men kan også bruges til normal hud. Det er helt fantastisk og vil klart anbefale dig at købe nogle produkter af serien. F.eks: Cleanser - Skin Tonic - Dag creme - Peelingmaske og/eller alm. maske - natcreme. (Opremsede lige de jeg ejer :) Der er mange folk der holder ved dette produkt. Ved flere der har brugt det i godt 20 år, og det holder bare