/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Kø til keglebillard?
Fra : Squanto
Vist : 2003 gange
25 point
Dato : 01-05-07 14:41

Hej jeg har gået til kegle billard i mine tidligere dag (16)og har tænkt mig at spille lidt igen...dog mere målrettet...bare for at have en god hobby. Har en kø fra dengang men ved ikke lige hvad mærke det er...har tænkt mig at investere mig i en ny. Men hvilken en skal man vælge...

Der vidt forskellige priser...http://www.jydskbillard.dk/shop/default.asp
http://www.soren-sogaard-shop.dk/shop/

Til keglebillard bør køen vægtmæssigt ligge mellem 490 - 530 gram og spidsen bør være 10,5 - 12 mm.

Hvad er den mest anvendte spids størrelse inden for kegle?

Kegle/Caram kø
-Adam kø
-Blomdahl
-Buffalo
-Kobayashi
-Longoni kø
-Maxton
-Excell

Hvilken kø er bedst køb til prisen....

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 22 point
Dato : 01-05-07 14:54

Hej. Hvis jeg var dig ville jeg gå ind på www.snookerfaq.dk
Der er der et forum af Billardspillere, ikke KUN Snookerspillere.
Du kan stille dit spørgsmål der og få svar der nok er bedre end dem alm. dødelige som jeg kan give. Det er trods alt et Billard-forum.

Det er min klare opfattelse at der ikke er den helt store forskel på Kegle-køer andet end den der skyldes kvalitet af materialer. Hvis du køber en god kø i prislejet 1000-2000 kr. kan det ikke gå galt.

Hilsen Arne

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 01-05-07 15:10

Ok prøver lige derinde...da de nok ved mere om det...
vil bare have en ordenlig kø til at lære spillet på ny...
spillede forleden efter flere års fra spillet ...fik et snit på 7.0 og serie på 62...så det ret godt klaret trods fraværet fra spillet...men køen er blevet mindre i hånden men er os vokset ehehe...
acceptere dit svar som svaret da vi nok ikke kommere længere

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-05-07 15:16

Det er bare OK. Jeg kan se at det er først gang du stiller et spørgsmål. Du accepterer mit svar ved at trykke på Accepter i højre hjørne under min kommentar. Så bliver du bedt om at tildele et antal stjerner fra 1 til 5. Først så har du accepteret mit svar og spørgsmålet er lukket.

Knæk og Bræk med genoptræningen.

Godkendelse af svar
Fra : Squanto

Dato : 01-05-07 15:43

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : ninopool

Dato : 21-01-09 19:17

Hejsa der findes faktisk en shop med specialet i køer til både billard, pool og snooker..

Jeg syntes du skal kigge lidt næmrere på http://www.cueshop.dk

De har en rimelig god beskrivelse af deres produkter og de giver også telefonisk rådgivning.
Jeg syntes du skal give dem et kald så du ikke snyder dig selv!..

Mvh Nino

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 02-10-09 13:43

Hvad gevind er bedst er det metal eller det gamle træ gevind?