/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PS2 - hvordan
Fra : Gucci1704
Vist : 772 gange
100 point
Dato : 30-04-07 18:48

Hej
Jeg overvejer, at min datter skal have en ps 2, men jeg aner intet om dette andet end, at det er en slags spillemaskine a la pc´en
Kobles den til pc´en eller fjernsynet?
Og hvad skal man bruge af ekstra udstyr?

Kan nogen herinde fortælle lidt om det?

Hilsen Gucci

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-04-07 18:50

PS2=playstation2 kobles til TVèt, den er udelukkende lavet til spil.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 30-04-07 18:59

hmmm.
Jeg havde håbet på den kunne tilsluttes pc´ en.
Er det helt umuligt?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-04-07 19:06

Hvis PS2 har en VGA udgang, kan den tilsluttes PC skærmen.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 30-04-07 19:23

se, det var jo en vigtig oplysning.
Kan den også tilkobles de "gamle" skærme (ikke fladskærm) med vga jeg synes nemlig ikke jeg kan mærke nogen extra indgange, men jeg har selvfølgelig ikke haft den vendt.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-04-07 20:06

Der er ikke ekstra indgange på skærmen normalt, så hvis du vil skifte mellem PC og PS2 så skal du have en omskifterboks bygget imellem. Nu er jeg ikke specialist i PS2, men hvor er det lige den kobles til TVet? Hvis det er via antennestikket, kan den ikke kobles til en PC, skærm, da signalet jo så går gennem tunerdelen på TV'et. Jeg skimmede lige tekniske data, og det så ud til at den har en VGA udgang, så den burde vel kunne sættes til en skærm direkte. men hvorfor en PS2, når du har en PC? HVis ellers Pc'n er kraftig nok, så køb PC spil i stedet.

Se evt her http://www.nextweb.com.br/playstation/

Manualer her http://www.playstation.dk/

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 30-04-07 20:14

Jeg har indtryk af, at der findes flere spil til ps2.
Og vores pc er ikke stor nok til at køre de nye dvd-rom såsom Harry Potter og Winx spil.
Det er jo også sin sag at købe en ny pc for det. (og nej de kan ikke opgraderes - desværre)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-04-07 21:29

Nu er PS2 jo ikke den nyeste SONY spillekonsol. Så du skal ikke regne med at der kommer nye spil til den ret langt ud i fremtiden. Og PS3'eren koster trods alt den nette sum af 5.595,00 Kr. Man kan sagtens få en kraftig spil-PC for de samme penge, og så kan den jo bruges til en masse andre ting også. En ny PS2 koster lige omkring en tudse. Spil til den koster ca. det samme som til PC.

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-07 21:41

Jeg vil klart råde dig til at købe en ps2 til din datter, men det kræver altså et fjernsyn!
Pc spil og børn er bare en dårlig kombinade, spillene fryser, pcén går i udu og så er grafikken dårligere.
Det eneste du behøver at købe er selve konsollen (medfølger en kontroler) og et spil. Jeg ville ikke være nervøs for at den bliver forældet, for nu er datteren jo nok ikke den store spilnørd der skal have alt det nye på udgivelsesdatoen. Man kan også få bunker af brugte spil i div spilforretninger (med garanti) og det holder jo nok ikke op de næste år.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-04-07 21:43

undskyld glemte at skrive at du også skal have et memory kort for at hun kan gemme spillene, men søg på nettet hvor den er billigst og få sælgeren til at give den store forelæsning.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 01-05-07 10:06

Hej jomfruane
Du har ret ang. spil på pc´en, og min datter er ikke den store spillenørd, der skal have de nyeste spil men nogle få som hun synes er gode. Det med fjernsyn skal vi nok klare for vi har to, men jeg ville gerne hun kunne have den på sit værelse (og hun har ikke fjernsyn der). Jeg har en extra pc skærm til at stå og fylde - tror du den kan kobles dertil.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-05-07 15:00

Jeg har lige spurgt "min" spilnørd og han siger det måske kan lade sig gøre med en omformer fra det composit stik der sidder på (det der skal i tvét), men ved ikke om et sådan findes.
Jeg har selv valgt at min søn har et fjernsyn stående på sit værelse til PS2én, men uden antennestik.
De første år min søn havde en maskine, satte vi den til tvét i stuen hver gang han skulle spille - det havde jeg det godt med, for så fulgte jeg med i udviklingen og det var faktisk hyggeligt for ham at tilslutte og opstille osv.
Nu er han blevet ældre og vil gerne spille mere, jeg har ingen problemer med spillene som jeg ved han ikke tager skade af, og så er det rart for ham at side lidt på sit værelse.

Min ide med at fortælle dig dette er, at det faktisk ikke behøver være til noget besværd, selvom den måske i starten skal ind i stuen.

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 01-05-07 16:52

Tak for svaret jomfruane.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 01-05-07 16:58

PS.

Hej jomfruane
Problemet for os bliver størst når far skal se fodbold og datter så vil spille, Men det løser sig jo nok, da vi jo har 2 tv i huset.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-05-07 17:01

så håber jeg du kan få dig et dejligt karbad imens...