/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
driver-reset fryser windows
Fra : Frederiksen
Vist : 955 gange
500 point
Dato : 29-04-07 13:18

min bærbære viste en blå skærm og jeg fik besked på at bruge "dell driver reset tool" hvilket jeg har gjort før uden problemer.Når den så nu genstarter og kommer til "har fundet ny hardware" på den driver der altid har manglet (basissystemenhed,den eneste driver jeg aldrig har kunnet finde men ved ikke hvad den skal,alt funker fint uden) så fryser pc`en og der er intet at gøre.Det samme sker i fejlsikret tilstand.Mit spørgsmål er om jeg kan forhindre programmet "Dell drivet reset tool" i at starte op,så jeg kan komme ind og starte systemgendannelse? Mener at ha set et tip hvor man kan starte hurtigt op så det kun er det esentielle der starter og ingen "ekstra" programmer,men ka ikk hitte det? Jeg har ca 10 sek. før den når så langt og kan godt nå at trykke på systemgendannelse,men det når ikke at starte op før det hele fryser, driver-reset`en insisterer på at starte ligemeget hvad jeg prøver.Det er en Dell Latitude d800 ,xp pro sp2

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 13:34

Skriv msconfig i kør>ok>start

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 13:38

Eller fejlsikker tilstand,når den sorte boot menu er kørt så tast
F8 gentagne gange og vælg fejlsikker tilstand i menuen,pil op/ned<>enter<på tastaturet.

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 29-04-07 13:42

Har prøvet msconfig,den står ikke under start programmerne ka jeg lige nå at se før det starter op og fryser

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 29-04-07 13:44

og som skrevet,fryser den ox i fejlsikker tilstand

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 13:46

prøv det i fejlsikker tilstand.

Se under fane bladet tjenester>sæt flueben i>skjul alle microsoft tjenester og se om det/den ligger der.

i msconfig

før du prøver fejlsikker tilstand.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 13:48

Citat
og som skrevet,fryser den ox i fejlsikker tilstand

Brug for nye briller

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 13:50

i msconfig,kan du også kører en diagnostisk start eller en valg fri.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 13:52

og prøve systemgenndanelse,men så skal du ikke fravælge tjenester.
så>
diagnostisk start

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 13:55

har du prøvet indstillingen under opstart(F8)
nu kan jeg ikke huske det ord ret,da systemet virkede bla bla.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 14:21

Du kan også prøve at hente dette program>

AutoRuns for Windows v8.61

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/ProcessesAndThreads/Autoruns.mspx
Vis du kan nå det så tjek f.eks. under log on(normalt opstart) eller under winlogon,eller everything,når du dobbelt klikker på disse linjer/indgange/strenge bliver
du ført til den tilhørende nøgle/nøgler i regedit,her kan du lave ændringer/slette pågældner nøgeler(vær meget varso,tag en backup af nøglen før du sletter den)

Du kan også slette strengen eller bare fjerne fluebenet ud for
strengen,via højre kliks menuen,der kan du også finde
drivere so forsøger at starte op med win<søger efter ikke eksisterende driver under opstart,så kan man slette disse eller fjerne flueben(langsom opstart)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 14:24

tilhørende nøgle/nøgler i regedit,her kan du lave ændringer/slette pågældene nøgler(vær meget varsom,tag en backup af nøglen før du sletter den)

o.s.v som o.s.v

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 29-04-07 14:38

jeg har autoruns,men kan ikke nå så langt som til at bruge et program, der er intet der når at starte op før Dell`s driver.....Har også prøvet dianostisk under opstart, der når den til "fejl under sidste log" og står og bipper indtil den fryser.Det jeg mangler er en fidus med hvilke taster på tastaturet jeg kan holde,så den springer programmerne over, men det ka godt være det er ønsketænkning at jeg mener at ha set et sådant tip.Jeg har prøvet ALLE indstillinger under opstart,fejlsikret m.m. intet forhindrer driver reset i at køre og skidtet i at fryse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-07 14:45

hvor lang tid har du nøjaktigt før den fryser?

Kender du filens nøjaktige navn f.eks. xxxxxx.exe ?

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 29-04-07 15:11

kender ik filen,har prøvet at stoppe diverse exe.`er under opstart meen.. Nu er jeg nået ind og fået den til kun at starte med de nødvendige drivere til at dianostisere men det er jo netop driverne den har gang i ,man ka vel sige den er midt i det skide program,så jeg tror jeg laver en ny pc mens jeg stadig er i stand til det.Men ellers tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-04-07 16:45

Hvad med at bruge en opstartdiskette.....

Eller Ubunto......

Så kan du da komme til harddisken af bagvejen.....

Annuller spørgsmålet
Fra : Frederiksen

Dato : 30-04-07 10:42

har lavet ny pc,forstod ikke ubuetellerandet alligevel,men som skrevet,tak forhjælpen