/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Lopslag
Fra : c_nielsen200
Vist : 524 gange
20 point
Dato : 25-04-07 08:31

Jeg har på et regneark hvor jeg bruder 2 sider. Ark1 hedder Drop Down og Ark 2 hedder Data.

På Ark 1 i B4 har jeg en drop down menu, men data udfylde fra A1 til A9 fra Ark 2.

På ark 2 fra B1 til B9 er der tal værdier som jeg gerne vil have komer fred i D4 på ark1, når jeg vælger de tilhørende værdier fra min drop down menu.

På ark 2 har jeg givet A1-A9 og B1-B6 navnet Information

=LOPSLAG(B4; Information; 2; "FALSK")

Men på ark1 under D4 får jeg følgende #REFERENCE

Kan i hjælpe?

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 25-04-07 09:49

Hej C_nielsen200!

Først må jeg hellere indrømme at jeg faktisk ikke kan forstå hvad det er du vil have Excel til. Men dernæst ser det i din formel ud som om du mangler en ark-reference. Det er nemlig sådan at hvis man laver en formel på ark1 der henviser til celler i ark2 - så skal man lave en ark-reference i sin formel.

F.eks. =LOPSLAG(B4;Data!Information;2;FALSK)

Her er ark-referencen Data!

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 25-04-07 20:01

Det er vel området A1:B9, du har navngivet, information ?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-04-07 20:23

Hej
Døb området A1-B9 i ark 2 til Information.
Døb området A1-A9 i ark 2 til DataOpslag
Brug Dataopslag som kilde til feltet B4 i ark 1
Læg følgende formel i D4 i ark 1 (HVIS(B4>"";LOPSLAG(B4;Information;2;FALSK);"")
Formlen er lagt ind i en Hvis der gør at når B4 er blank er D4 også blank.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-05-07 14:32

Halløjsa c_nielsen200, hvad sker! Nu er der gået meget lang tid siden spørgsmålet er stillet??????????