/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stifinder i XP
Fra : c_nielsen200
Vist : 584 gange
50 point
Dato : 25-04-07 08:18

Hej

Kan jeg når jeg åbner stifinder bestemme et bestemt sted stifinderen åbner hver gang.

Kan jeg vælge at stifinder skal åbne på drev X hvergang?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-04-07 08:20
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-04-07 08:50

dk>> det virker ikke hvis explorer startes vha. [windowstast]+E - den starter ALTID i "my computer" / "Denne computer". Det virker kun hvis det er den genvej du lige har rettet i der benyttes til at starte explorer...

Derimod kan man lave en genvej til f.eks. %SystemRoot%\explorer.exe "c:\documents and settings" og tilknytte en genvejstastkombination. Så kommer man direkte ind i denne folder.

Skriver man i genvejen %SystemRoot%\explorer.exe /select, "c:\documents and settings", så åbnes drevet c: og folderen "Documents and settings" er markeret.

Så virker det. Husk at stinavnet skal i "" hvis der er mellemrum i sti-navnet (som f.eks. "c:\documents and settings".

Men Window's standard-genvej til explorer vha. [windowstast]+E kan vist ikke umiddelbart ændres...(det kræver nok en ændring et eller andet sted i registreringsdatabasen.)

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-04-07 09:25

[windowstast]+E <- den var/er jeg ikke lige opmærksom på

men derimod at den "normale genvej"

Kommentar
Fra : risper

Dato : 25-04-07 09:27

Rigtig flot svar - præcist og koncist!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-05-07 00:50

Skriver man i genvejen %SystemRoot%\explorer.exe /e, /select, "c:\documents and settings", så åbnes drevet c: og folderen "Documents and settings" er markeret - og der åbnes med træstrukturen ude til venstre. Det er den lille "/e," der gør dette trick

... har stadig ikke fundet ud af HVOR i registreringsdatabasen man ændrer.... for det hjælper ikke noget at redigere:

HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\open\command\standard = %SystemRoot%\Explorer.exe /idlist,%I,%L

og/eller:
HKEY_CLASSES_ROOT\Folder\shell\explore\command\standard = %SystemRoot%\Explorer.exe /e,/idlist,%I,%L