/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Vitiligo
Fra : dol
Vist : 3899 gange
60 point
Dato : 17-01-03 09:56

Er der nogle som har erfaring med behandling af Vitiligo?

mvh
Dorthe

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 70 point
Dato : 17-01-03 10:05

se:
http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/hvide_pletter_i_huden.asp
Vitiligo er ufarlig, men den hvide hud er mere følsom...

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 17-01-03 10:24

ar ikke selv nogen erfaring med hudlidelsen.

Net doktoren henviser til hudspecialist - http://www.netdoktor.dk/Q&A/ask/search.asp?QID=145332&CID=all&sh=vitiligo&method=ExactPhrase

og DR P4s naturlæge Carsten Vagn-Hansen havde emnet op den 13 august sidste år - http://www.dr.dk/p4/syd/Sundhed/sos33.shtml (blad ned til det 6. indlæg).

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Godkendelse af svar
Fra : dol

Dato : 17-01-03 10:34

Tak for svaret xou.

Kommentar
Fra : creme

Dato : 10-06-03 10:12

Hej dol

Kommentar
Fra : creme

Dato : 10-06-03 10:14

Hej Dorte

Jeg har samme problem og jeg vil gerne vide om du har afprøvet noget af det xou har foreslået.

mvh
creme

Kommentar
Fra : dol

Dato : 19-06-03 14:09

Hej Creme

Jeg har efterhånden prøvet lidt af hvert. UVA lys, cremer m.m. Det bedste er et middel som jeg har købt ved dermabest i usa.

de har en hjemmeside prøv den. Det var ret kostbart ... men det virker altså lidt enkelte steder på kroppen

mvh
Dorthe

Kommentar
Fra : creme

Dato : 19-06-03 14:13

Hej Dorthe

Tak for rådet, men hvad hedder midldel du har brugt?

mvh
Christel

Kommentar
Fra : dol

Dato : 19-06-03 15:07

Hej Christel

Det hedder Novitil. Du kan gå ind på Dermabests hjemmeside:www.dermabest.com

mvh
Dorthe

Kommentar
Fra : creme

Dato : 19-06-03 15:13

Hej Dorthe

Tak for det. Med hensyn til prisen vil jeg gerne betale meget for at få det til at gå væk.

mvh
Christel

Kommentar
Fra : dol

Dato : 19-06-03 15:15

Hej Christel

Hvor mange år har du haft vitiligo - og i hvor svær grad?

mvh
Dorthe

Kommentar
Fra : creme

Dato : 19-06-03 15:21

Hej Dorthe

Jeg har haft det siden sommeren 1996. Jeg har lidt mellem min ben, under mine arme og lidt ud på brysterne og til sidst men ikke mindst i ansigtet. Det er nok det sidste der plager mig mest.

Hvad med dig?

hilsen
Christel

Kommentar
Fra : dol

Dato : 19-06-03 15:34

Hej Christel

Jeg har haft det i 10 år. Men det er først det sidste år, at jeg har brugt Novitel. Alt aldet har været virksningsløst.

Jeg har det på underbenene, mine hænder, arme, bryst og i ansigtet. Det har spredt sig mere og mere fra år til år.

Men nu... er jeg ved at gevinde noget af den brune farve på hænder, arme og i ansigtet .-).

Hvad har du forsøgt dig med siden 1996?

hilsen
Dorthe

Kommentar
Fra : creme

Dato : 20-06-03 09:36

Hej Dorthe

Jeg har prøvet en vitaminkur, hvor man skulle tage 10 forskellige vitaminpiller hver dag. Det er en dame i Dragør der står for det. Jeg har også for 2 år siden prøvet noget creme fra hudlægen og det hjalp meget lidt i ansigtet. Jeg skal op til hende igen i næste uge, og der vil høre hende om de creme der er blevet foreslået her på siden.

Gør du noget for at skjule det i ansigtet og hvis ja, kan du skjule det helt?

hilsen
Christel

Kommentar
Fra : dol

Dato : 20-06-03 09:54

Hej Christel

Nej - jeg gør ikke noget for at skjule det i ansiget. Det er så småt ved at få farve igen. Forskellen er ikke så stor mere efter at jeg har brugt Novitel. Det hvide er slet ikke så vidt mere - og det er begyndt at blive gylden igen.

De pletter på armene - som endnu er lidt hvide (nogle af dem) forsøger jeg mig med selvbruner. Men det er bare så svært at smøre på.... og det kræver vedligeholdelse hver ca. 3 dag.

Vedr. vitamin piller. Så kan jeg oplyse at jeg hver 6. uge får B-12 vitaminindsprøjtning hos lægen. Det siges at B12 og folinsyre har en gavlig effekt tillige, når vi taler om vitiligo.

Er der andre i din familie, som døjer med vitiligo - eller har gjort det? Jeg har sandsynligvis arvet det fra min far. Han fik det som 36 årig og som 50 årig var han totalt depigmenteret. men han forsøgte jo heller ikke med nogen kur imod det.

hilsen
Dorthe

Kommentar
Fra : creme

Dato : 20-06-03 10:04

Nej der er ingen der har det i min familie. Det er en meget skræmmende historie med din far.

Det kan være at jeg skal overveje det med B-12 vitaminindsprøjtningen, du betaler vel for det??? Tager du også ekstra folinsyre??

Har du brugt novitel uden om lægen og har du brugt det på alle pletter??

Kommentar
Fra : dol

Dato : 20-06-03 10:12

Hej igen Christel,

Ja, jeg tager folinsyre hver dag. Dog i tablet form. B-12 vitaminindsprøjtningerne betaler jeg selv for via recept.

Lægen - kan ikke skaffe Novitel - det forhandles ikke herhjemme. Dvs. det er købt udenom lægen direkte ved Dermabest.

Jeg bruger novitel på alle pletter 2 gange daglig efterfulgt om aftenen af entet solarium eller hvis vejret er godt sol udenfor. Dette anbefales for at opnå effekt. Du vil uden tvivl allerede efter 14 dages brug kunne se en bedring selv. Det er dog vigtigt med kontinuerlig påsmøring. Dvs. du skal ikke glemme det enkelte dage.

mvh
Dorthe

Kommentar
Fra : creme

Dato : 20-06-03 10:24

Hej igen

Det er da bare mærkeligt at det ikke kan købes herhjemme, når det nu virker. Hvor lang tid har du brugt novitel???

Det lyder jo som en mirakelkur, men jeg er ikke meget for det med solen, tænk hvis det ikke virker, så vil mine pletter jo blive helt hvide og det er jeg ikke meget for.

Hvor lang tid tager det at få cremen til DK?

hilsen
Christel

Kommentar
Fra : dol

Dato : 20-06-03 10:33

Hej igen

Jeg er såmænd ligeglad om det kan købes herhjemme eller ej. Det virker. jeg har brugt det i næsten 1 år nu.

Du skal ikke være bange for solen. Efter 14 dage - er jeg næsten sikker på, at du vil begynde at få farve enkelte steder. Jeg ved godt, at når vi taler om vitiligo, er det ikke altid, at det, som virker på den ene ,også virker på den anden. Men jeg håber du er heldig ligeså.

Det tager mellem 3-4 uger at få cremen til Danmark. De sender med luftfragt. Husk at fortælle dem ved bestilling, at de skal vedlægge ved pakken en proformafaktura - free of charge for customs purpose only/sample - værdi. 2,50 usd. Ellers kommer du bare til at betale et stort toldbeløb. Det har jeg prøvet .

Det er vigtigt at du får sol eller går i solarie efter påsmøring - ellers tror jeg ikke det virker.

hilsen Dorthe

N.B. du får lige min e-mail: det er vist nemmere: dl@dc-system.dk

Kommentar
Fra : jones26

Dato : 11-10-03 18:43

Hej
Jeg har haft vitiligo siden 95. det startede på hænder, knæ og sener i ansigtet. Jeg har hørt om noget der hedder protopic men det kan heller ikke købes i danmark. Jeg kunne meget godt bruge noget hjælp for det er begyndt at genere mig meget.

jonas

Kommentar
Fra : creme

Dato : 13-10-03 08:30

Hej Jonas

Jeg kan forstå at det genere dig meget, jeg har det på samme måde. Jeg kan ikke give dig nogle gode tips, men jeg har selv tænkt mig at prøve den creme som Dorthe anbefaler. Prøv at tjekke deres hjemmeside, det skulle have en god effekt.

www.dermabest.com

hilsen flaske

Kommentar
Fra : yesbor

Dato : 18-01-04 21:09

Hej

Det er længe siden der er sket noget i denne diskussion, men jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre der har erfaringer med Novitel ? Er det noget som man skal bruge resten af livet, eller har det ligefrem helbredende effekt ?

hilsen Jesper

Kommentar
Fra : jones26

Dato : 02-04-04 20:13

Jeg går efter at blive depigmenteret nu. jeg gider ikke alt de mærklige kure og hokus pokus mere. Jeg skal bare lige ha fundet ud af hvor jeg kan få fat i det. HJÆLP. Jeg ved det kan lade sig gøre i USA men jeg har ikke fundet noget sted her i Danmark. Med cream skulle det tage ca 9 til 15 månder.

Jonas

Kommentar
Fra : jones26

Dato : 11-04-04 21:50

OK der findes noget der hedder: hydrokinon. Men det er kun et middel til at afblege huden ikke til at slå celler ihjel

Jonas