/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Opgaver om bevægelse
Fra : Malfoy
Vist : 4800 gange
50 point
Dato : 24-04-07 00:18

Hej.
Jeg er i øjeblikket igang med at øve på emnet 'bevægelse'.
I den forbindelse gik jeg igang med nogle opgaver, som jeg slet ikke ved hvad jeg skal stille op med. Jeg har en masse formler, men når det kommer til stykket ved jeg slet ikke hvad det er for en jeg skal bruge.
Jeg har derfor udvalgt nogle opgaver, som jeg som udgangspunkt vil regne. Håber nogle kan FORKLARE hvordan jeg kan beregne dem.

Opgave a:
En urpotte falder ned fra 50 meters højde.
1. Hvor lang tid varer faldet?
2. Hvad bliver landingsfarten?

Opgave b:
En bil kører 90 km/t og bremser hårdt op. Bilen kører herefter 30 m, inden den holder stille.

1. Hvor stor er accelerationen under opbremsningen?
2. Hvor lang tid går der, inden farten er nede på 60 km/t?
3. Hvor lang tid går der, inden bilen holder stille?

Opgave c:
En motorcykel accelerer fra 0 til 70 km/h over en strækning på 100 m.

1. Hvor stor er den gennemsnitlige acceleration?
2. Hvorlang tid tager det at nå de 70 km/h?
3. Hvor lang tid tager det at nå 100 km/h med samme acceleration?

På forhånd mange tak
Malfoy

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-07 04:39

Hej Malfoy

Det lyder som én af to ting:

a) Du har deltaget i undervisningen, men er ekstremt langsomt opfattende, dum eller døv.
b) Du har været tilmeldt undervisningen, men har pjækket og brugt tiden på noget andet.

Hvis a) må du erkende at du ikke er egnet til at bestå den eksamen, og så finde hjælp til at finde noget andet som du KAN finde ud af. Snak med lærerne om det.

Hvis b) må du vide at:

Kandu.dk er IKKE et sted hvor du eller andre DOVNE elever bare lige kan gå hen og få ALT forklaret!

Så er der KUN én vej tilbage: Brug sommeren til at læse/studere. Bliv klogere og gå så op næste år. Du bliver ikke den første dovne fyr der har brugt 2 år på ét års pensum.

P.S.: Der er selvfølgeligt også en anden mulighed!

Skid på den eksamen og få dig et lønnet job som du KAN finde ud af.

Det giver ikke Direktørgage med det giver et liv.

Held og lykke, hvad du så end vælger.

Hilsen Arne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-04-07 04:55

Nu må du ikke opfatte mit svar negativt, men når du skriver som du gør i dit spørgsmål, lyder du som en person der IKKE er klar over at du har en lærer. Det lyder som om du ikke har lyttet til din lærer.
Du skriver:
Citat
I den forbindelse gik jeg igang med nogle opgaver, som jeg slet ikke ved hvad jeg skal stille op med. Jeg har en masse formler, men når det kommer til stykket ved jeg slet ikke hvad det er for en jeg skal bruge.

Det er da et problem, men det er et problem som du bør tale med din lærer om. Hvis jeg eller andre Kandu'er hjalp dig til en løsning, ville det ikke være en holdbar løsning.

Se nu at få snakket med din lærer om det.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-04-07 07:27

Du må have fat i formelsamlingen:

A1: Retliniet bevægelse med konstant acceleration: s=½·a·t² , du skal finde t.
A2: Hastigheden til tiden t: v=a·t

B1: Her skal du finde sammenhængen mellem hastighed og position ved konstant acceleration.
v²=2·a·s.
Vi kan regne med denne formel da hastigheds ændringen pr. tidsenhed er den samme, uanset om hastigheden øges eller mindskes. Blot skal du tage stilling til, om accelerationen under opbremsning skal angives som en positiv eller negativ værdi

B2: I princippet samme spørgsmål som A2
B3: I princippet samme spørgsmål som A2

C1, C2 og C3 : Når du har udregnet de ovenstående opgaver, så er jeg overbevist om, at du også kan regne disse tre opgaver.

Skriv dine besvarelser i dine næste indlæg

Kommentar
Fra : join

Dato : 24-04-07 07:55

Kære berpox

Og jeg mener virkelig KÆRE.. Du er en sand engel... og jeg mener det !! Tak for at du trådte til!! Jeg sidder lige nu, og læser dette indslag. og var lige ved at falde ned af pinden... Sådanne en gold, afstumpet brutalitet - og dét mod en, et ungt menneske, der pænt beder om hjælp, og formentlig har brug for den !!. De unge mennesker har brug for lidt samspil og mild medvind på cykkelstien - berpox, du hjælper med til at man kan bevare håbet !! (Der er desværre så mange i denne verden der har mistet det - meget sørgeligt). Håber at det unge menneske vender tilbage - og fortsætter tråden med dig..

stor hilsen
og tak for dit gode væsen
join

Kommentar
Fra : pgroen

Dato : 24-04-07 08:49

Kære join:

GODT BRØLT,
Set med mine øjne kan Arnes kommentar vel egentlig kun bruges til at bekræfte, at Lektor Blomme lever og har det godt...

Og kære Malfoy:
Bare klø på med at repetere dit pensum, og held og lykke med eksamen/årsprøven !

P.S.:
For lige at uddybe berpox's udmærkede kommentar:

I opgave A:
'a' er tyngdeaccelerationen, som er ca. 9,81 m/s2
's er den tilbagelagte afstand, dvs. faldhøjden på 50 m
- men det havde du nok allerede regnet ud

Kommentar
Fra : join

Dato : 24-04-07 09:16

Kære pgroen

Rigtigt mange tak for dit svar - ja, er det ikke fuldstændigt utilstedeligt ?? . Jeg håber kun på at unge mennesker er/bliver godt forberedt på alle nettets lurende farer, og det uanset om det er KØNNET eller STRUBEN fjenden går efter. Vi andre må hjælpe dem - stille os imellem - hvis og når vi opdager det, og værne mod det. Ikke mindst DERFOR synes jeg at vores kommentarer er vigtigt !!.

I medierne kan man læse om at ungdommen er mere ensomme og ulykkelige end nogensinde - De skærer i sig og æder piller etc.etc.. - De har simpelthen brug for lidt kærlighed. Hvor svært kan det være.

Livet kan være så skøndt
tak pgroen for du er med til at tilsikre det

stor hilsen
join

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-04-07 11:42

Så kom den kronisk stinkende møgbunke lige ind med sit bræk.
Arne narrøv jacobsen kan ikke finde ud af at holde sit grimme fjæs væk. Troede forøvrigt han var død, lugten er da ellers go nok Men det må jeg jo have tilgode.

Kommentar
Fra : join

Dato : 24-04-07 12:27

Kære Krummen

Ja, det er godt nok u-smageligt !!

Tak for din tilkendegivelse
Stor hilsen

join

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 24-04-07 13:09

...det er jo desværre ikke første gang hr. Arne punktum Jakobsen kommer med den slags upassende, stødende og nedladende indlæg.

Til dig, Arne: Du skulle skamme dig! Du skylder Malfoy en undskyldning. Malfoy vedkender sig nogle problemer, og spørger pænt om hjælp til nogle opgave Malfoy har udvalgt.

Husk, når du peger på andre, så peger der altid mindst tre fingre tilbage på dig selv...
Citat
...men er ekstremt langsomt opfattende, dum eller døv.

... så er der vist ikke mere at skrive om den sag!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-04-07 19:58

Hej join

Den genmanipulerede møgbunke, som kalder sig arne jakobsen, er den mest usympatiske skiderik der nogensinde har været på Kandu.

Så hver gang han stikker sit modbydelige, ildelugtende og usympatiske fjæs frem, skal han ha' nogle klask. Det kan kun pynte.

Kommentar
Fra : Malfoy

Dato : 25-04-07 01:30

Halløj Arne.Jakobsen!
Tak for dit opmuntrende indlæg Du behøver da ikke gøre mit liv værre end den allerede er!

Malfoy

Kommentar
Fra : join

Dato : 25-04-07 09:43

Kære, kære unge spørger

Hvor er det godt, at du er hér endnu !! Og, jeg håber og ønsker inderligt, at du bare møver på, og klør på med dit stof - OG BESTEMT OGSÅ HER INDE PÅ KANDU - Og, for husk lige...

Danmark har lige netop MEGET brug for unge mennesker af din kaliber,,,
der gider, at læse sine lektier og sætte sig ind i alt dét svære stof...
Danmark har meget brug for dygtige mennesker....
Og "dygtig", det er en vej man går i sit liv, og ikke et sted. Så bliv du ved med dét !!
Du sad jo netop og lavede lektier og AKTIVT opsøgte en løsning på at du var gået i stå !! Mange ville jo bare give op!!
Det er da netop en MEGET FIN ting, at du prøvede at UNDGÅ, at gå i stå!!

At du så - et ungt menneske - mødes med den form for modbydeligheder - det er dybt beklageligt - det er højest uantageligt - det burde simpelthen ikke kunne forekomme !!

Da jeg læste det - følte jeg dét bare, som om alt liv gik i stå; jeg fik lede og kvalme. (Jeg var jo bare med på en "læser" og tænkte: "Oyyy, det stof kunne jeg godt tænke mig at få repeteret !!!") - men, nu er jeg vred!!! Nu er der noget andet stof, der skal repeteres!!!

KANDU er lige netop et sted, hvor ALLE kan stille spørgsmål...
(Svarenes kvalitet kan variere !! But that's life !!)

Dette siger KANDU om sig selv: .....
Citat: Hele konceptet bag kandu.dk er, at du får løst dine problemer hurtigst muligt.
Kilde: http://www.kandu.dk/faq.aspx#1
Øvrige kilder: Det kan andre KANDUer også bekræfte! Kan I ikke også???

Til KANDUerne>>: Er det ikke også rigtigt, at.. Hele konceptet bag kandu.dk ER, at du får løst dine problemer hurtigst muligt ???
Svar fra KANDUer ønskes. Tak !!

Der står også noget om en kursusdel, men den er vist ikke blevet til noget.. (??)
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=80895

Det er i hvert fald ikke meningen, at man skal tilføres et problem! Er det vel ???

En ting er at: bøller, bisser, klaphatte, diskussionslystne og andet-godt-folk rager i klammeri ude i trådene - det er hvad det er - det kan endda til tider være meget underholdende - men, at UNGE MENNESKE blive over-fuset på dén måde. Dén går ikke !! Det ligner nærmest et forsøg på karakterdrab. Og i den lyst-betonede afdeling !!

berpox er inde på, at spørger skal have en undskyldning - det kan jeg helt klart tilslutte mig !!

Jeg forventer, Arne.Jacobsen, at der snarrest falder en u-forbeholden undskyldning til spørgeren.

join

Kommentar
Fra : join

Dato : 25-04-07 16:04

arne.jacobsen ..... hvor bliver du af ???

Kom så med en u-forbeholden undskyldning !!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-04-07 19:48

...glem det. Arne punktum Jakobsen har ALDRIG givet en undskyldning, og kommenterer ALDRIG i tråde, hvor han er gået for vidt, og hvor han bliver gjort opmærksom på det... det er han nemlig for meget tøsedreng til...

Kommentar
Fra : join

Dato : 26-04-07 08:28

Hej berpox
....du har fuldstændigt ret: arne.jacobsen forekommer at være komplet spild af tid! Og Malfoy har vel også fået lidt vaccinering (?? Forhåbentlig!!). Nemlig,,, at nettet kan indeholde grimme overraskelser - så man skal ruste sig og være lidt tyk-hudet!!

For nok er dét rettet mod Malfoy - men har i virkeligheden måske kun noget at gøre med, at NOGEN har brug for at tømme sig. Og i den forbindelse var det tilfældigvis Malfoy, der kom forbi og blev målet. Sørgeligt, sørgeligt!! Men var det tilfældigt, at det var en UNG spørger, det skulle gå ud over ???. Tilfældig, umotiveret vold sker jo også på gader og stræder. Eller,, de der muskelhunde, som folk har som familiehunde, der pludselig ud af den blå luft skambider familiemedlemmer,,, så lige denne:..
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6767648.html

Men - jeg synes lige, at jeg vil kalde på arne.jacobsen lidt endnu - er også parat til at smide "opkald" ud på forsiden for at fiske efter ham.

For det kunne jo være, at han ikke fulgte med i denne streng længere; eller var på ferie!! Eller.. Eller...

arne.jacobsen, hvor blive din u-forbeholdne undskyldning af???

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 26-04-07 09:25

Jeg har været her længere end Arne punktum Jakobsen men k - og tro mig, at smide indlæg på forsine hjælper intet. At prøve at komme i dialog hjælper ikke. At tale til det bedre jeg, hjælper ikke.

Alle forsøg er som at kaste vand på en gås... og så kan jeg da forsøgsvis trøste dig, malfoy og andre med, at Arne punktum Jakobsen har leveret meget værre angreb end det i denne tråd.
Det er ikke værd at spilde mere krudt på AJ, da han er hinsides pædagogisk rækkevidde.

Så nu synes jeg vi skal lade tråden gå tilbage til sit oprindelige formål, nemlig at hjælpe Malfoy

Kommentar
Fra : join

Dato : 26-04-07 11:10

OK BOSS !! Hørt, hørt!!

Apropos,,, måske denne lille søde graph tegner - free to download - kan hjælpe ?? Nu eller senere...

http://www.padowan.dk/graph/
graph 4.2

Kommentar
Fra : Malfoy

Dato : 29-04-07 22:37

Hej Allle...
Jeg vil bare lige skrive, at jeg fik lavet de der opgaver. Og jeg har også været op til prøve. Jeg skriver tilbage når jeg har fået mine karakterer for det gik BESTEMT IKKE dårligt kan jeg fortælle. Det gik sådan okay synes jeg.

Malfoy

ps. Glemte helt at sige TUSIND TAK FOR HJÆLPEN.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-04-07 20:14

Supergodt - jeg glæder mig til at læse om dit (supergode) resultatet

Kommentar
Fra : join

Dato : 01-05-07 07:56

Hey Malfoy

godt du lige melder tilbage, og det glæder mig, at du ser ud til at være i go' form. Jeg håber ikke, at min andel kom til at fylde for meget i dit indslag (??) Men, jeg syntes bare, at det var på sin plads, at der skulle renses lidt op når der nu var "detected malware". Det er jo ikke kun på computeren, det er vigtigt! Sind er lidt ligesom software, det må bare ikke gå i u-due!

Du ønskes go' vind fremover - og må du have nogle gode drømme, for husk, det er jo lige det stof som virkelighed er lavet af! join

Kommentar
Fra : Malfoy

Dato : 02-05-07 22:08

Halløj alle sammen og specialet kæreste arne.jakobsen!
Jeg vil bare lige fortælle, at jeg jo som sagt skulle have en prøve i fysik. Jeg har nu fået min prøve tilbage og jeg fik sku til min store overraskelse et 7-tal (på den nye skala som svarer til 8-9 på den gamle)...

Tak for din hjælp arne.jakobsen og alle andre

Malfoy [/B]

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 02-05-07 22:15

Storartet! Tillykke med resultatet

Så kan vi godt lukke tråden af - du ved hvor vi er, hvis du har brug for mere hjælp. Så skal vi nok få hjulpet dig igennem.

Kommentar
Fra : Malfoy

Dato : 03-05-07 00:03

Tusind tak berpox.

Og tak til alle jer andre også

Malfoy

Kommentar
Fra : join

Dato : 03-05-07 06:04

Hvor er du dygtig

Godt gået

hilsen
join

Kommentar
Fra : pgroen

Dato : 03-05-07 07:17

Sejt !