/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puch problemer
Fra : puch-drengen
Vist : 518 gange
50 point
Dato : 23-04-07 18:08

Hej min puch vil ikke starte men der er gnist. så det må være noget med benzinen men jeg ved ikke helt hvad det kan være og hvad jeg prøve for at udelukke ting men hjælp mig...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-07 20:49

Du skal jo give chokker, når den er kold.
Har du set om der løber benzin ud af tanken når du tager benzinslangen af.
Kig til tændrøret og se om det er vådt af benzin på elektroden.
Er den våd så luk for benzin, og giv fuld gas indtil den starter.
Er den tør og der ikke lugter af benzin ud af tændrørshul og udstødning, så smid 2 fingerbølfulde benzin ned gennem tændrørshullet, skru det i og forsøg.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-04-07 07:52

Prøv og rens kaburatoren, incl. alle dyser.

MVH

Kommentar
Fra : puch-drengen

Dato : 24-04-07 16:22

OKay vil jeg lige prøve. også fortæller jeg hvad der sker...

Kommentar
Fra : puch-drengen

Dato : 01-05-07 18:28

nu har jeg prøvet følgende taget benzin slange af og tjekket der kommer benzin og det gør der. og taget hele karburatoren af og renset og sat på igen og prøvede at starte men uden held. men jeg tænkte der er en ordentlig ridse i cylinder kan det være det?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-05-07 23:14

Ridse i cylinderen? Har du da haft cylinder/topstykke/stempel af, ellers kan du ikke se ridser.
Beskriv.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : puch-drengen

Dato : 03-05-07 14:46

det er noget jeg så for lang tid siden inde hvor stemplet kører. men lige meget men kan det være grunden til at den ikke starter?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-05-07 16:22

Nej, hvis det kun er en ridse i cylinderen, så har det ikke noget med at starte at gøre, men hvis stempelringe er knækkede, såå!
Det kan jo også være dine pakninger der er utætte, cylinderens top og bundpakning, og karburatorstuds mod cylinderen. Du kan vel ikke rokke med karburator og studs, for så er studsen ikke spændt ordentlig mod cylinderen.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : puch-drengen

Dato : 03-05-07 16:31

okay vil jeg lige prøve... tak for rådet...

Kommentar
Fra : bennosoft

Dato : 05-05-07 11:00

ang din puch ikke vil starte,så skal du finde ud af om den laver gnisten for tideligt.skrue tændrør ud find noget at stikke i tændrørs hullet noget som kan nå stemplet så lad stemplet skuppe måle pinden udad inden stemplet køre ned igen skal den gniste. Prøv med et andet tændrør,tændrør kan godt "dø" når det bliver skruet i.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-05-07 11:26

bennosoft: Man kan kun få den til at gniste hvis motoren roterer med rimelige mange omdr. Man når slet ikke at se hvornår det er. Desuden er tidspunktet altid "rimelig rigtig" hvis noten i krumtapakselen som holder svinghjulet stadig sidder der.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bennosoft

Dato : 05-05-07 13:45

pallebhansen:jeg kan ikke huske om platinerne skal åbne eller lukke når den slår gnist,men hvis den gnister når stemplet er på vej ned så kan den ikke startes. mvh bennosoft

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-05-07 19:57

Den skal åbne, men man kan stadig ikke bruge din metode.
Men man kan tilslutte et OHM-meter eller en "Hyler" og dreje svinghjulet langsomt i omdr. retningen, så kan man kontrollere om platinerne åbner på det rigtige tidspunkt, ved at måle hvor langt stempelet er fra øvre toppunkt, men det gør de, hvis noten er i.
VH Palle Hansen
PS: Platinerne skal når de er mest åbne, have et gab mellem 0,3-0,4 mm

Kommentar
Fra : Andenden2

Dato : 14-05-07 11:59

Med hensyn til at tjekke tænding, så kan jeg sagtens få min til at tænde ved at dreje svinghjulet med hånden