/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mappevisning i Outlook Express
Fra : axelbjarne
Vist : 713 gange
100 point
Dato : 23-04-07 13:10

Jeg har et mystisk problem! Når jeg jeg trykker på "indbakke" for at få vist de øvrige mapper, forsvinder de, når jeg kommer i nærheden med "pilen". Med andre ord, jeg kan ikke gå ind i evt. sendt post.

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-07 14:12

hvis du kigger øverst (over mapperne) står der outlook express - prøv lige at klikke på den og gå så ned i mailen og sæt flueben i " når outlook express starter vil jeg straks se indbakke".

Det burde nu være muligt for dig at se alle mapperne på een gang.

Det lyder dog underligt at mapperne forsvinder som du beskriver - så måske en ide at genoprette outlook express.

ps... kan du SENDE post ????

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-04-07 14:17

Det virker udmærket, det er kun forsvindingsnummeret den laver angående at komme til de øvrige mapper..

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-04-07 14:18

Jeg kan ikke nå at komme til at trykke på outlook express, forsvinder så snart jeg bevæger couseren der hen....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-07 14:25

besynderligt fænomen -

uvilkårligt ville jeg gætte på en "drillefil" du måske har modtaget eller spy/malware

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-04-07 14:33

Jeg har ellers kørt anti-spyware program og ryddet op...men måske der ligger noget alligevel! Jeg vil så prøve at gå on-line og prøve andre spyware-programmer...jeg må sige, at jeg heller aldrig har set den slags før...jeg kan åbne adgangen til mapperne, som så forsvinder når courseren kommer i nærheden af vinduet...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-07 14:38

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9 prøv at hente hijackthis og lægge en log ind i afsnittet hijackthis logs - så får vi se om vi kan udelade netop skidt og snavs (kræver lige du opretter dig som bruger)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 14:39

Højre klik på værktøjes linjen>tilpas>tilføj>mappe liste,og klik på den når den er tilføjet.

flyt mappe liste fra venstre vindue til højre vindue>luk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 14:42

Jeg tror jeg har misforstået noget

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-04-07 14:47

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:48:26, on 23-04-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\System32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Programmer\ASUS\ASUS Remote\RemoteControlAppl.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Unlocker\UnlockerAssistant.exe
C:\Programmer\SiteAdvisor\5248\SiteAdv.exe
C:\Programmer\LIUtilities\SpeedUpMyPC\SpeedUpMyPC.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Programmer\Spyware Terminator\SpywareTerminatorShield.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\POP Peeper\POPPeeper.exe
C:\Programmer\VoipBuster.com\VoipBuster\VoipBuster.exe
C:\Programmer\Trådløst Labtec-tastatursæt\MagicKey.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\Programmer\Webshots\webshots.scr
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Trådløst Labtec-tastatursæt\MulMouse.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
C:\Programmer\SiteAdvisor\5248\SAService.exe
C:\Programmer\Spyware Terminator\sp_rsser.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\Programmer\Trådløst Labtec-tastatursæt\OSD.EXE
C:\Programmer\LIUtilities\SpeedUpMyPC\helper.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {089FD14D-132B-48FC-8861-0048AE113215} - C:\Programmer\SiteAdvisor\5248\SiteAdv.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - C:\Programmer\SiteAdvisor\5248\SiteAdv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\ASUS\ASUS Remote\RemoteControlAppl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DiskeeperSystray] "C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkIcon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [UnlockerAssistant] "C:\Programmer\Unlocker\UnlockerAssistant.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SiteAdvisor] C:\Programmer\SiteAdvisor\5248\SiteAdv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpeedUpMyPC] C:\Programmer\LIUtilities\SpeedUpMyPC\SpeedUpMyPC.exe traybar
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SpywareTerminator] "C:\Programmer\Spyware Terminator\SpywareTerminatorShield.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PC Pitstop Optimize Scheduler] C:\Programmer\PCPitstop\Optimize\PCPOptimize.exe -boot
O4 - HKCU\..\Run: [POP Peeper] "C:\Programmer\POP Peeper\POPPeeper.exe" -min
O4 - HKCU\..\Run: [VoipBuster] "C:\Programmer\VoipBuster.com\VoipBuster\VoipBuster.exe" -nosplash -minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Folding@Home 5.03.lnk = ?
O4 - Startup: Webshots.lnk = C:\Programmer\Webshots\Launcher.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Synchronizer.lnk = C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\AdobeCollabSync.exe
O4 - Global Startup: Aktiver trådløst Labtec-tastatursæt.lnk = ?
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_01\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {0E5F0222-96B9-11D3-8997-00104BD12D94} (PCPitstop Utility) - http://pcpitstop.com/pcpitstop/PCPitStop.CAB
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://resources.tele2.dk/privat/internet/pctest/systeminfo1.dll
O16 - DPF: {5CD4310E-88FB-43C1-BE24-5F3FA9C5C9D1} (KooPlayer Control) - http://www.tvlution.com/KooPlayer.ocx
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase8300.cab
O16 - DPF: {8F48147B-78D9-40F9-ACC0-BDDE59B246F4} (AccountHelper Class) - http://www.tele2mail.com/static/apps/utils/AccountHelper.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {E8F628B5-259A-4734-97EE-BA914D7BE941} (Driver Agent ActiveX Control) - http://driveragent.com/files/driveragent.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: siteadvisor - {3A5DC592-7723-4EAA-9EE6-AF4222BCF879} - C:\Programmer\SiteAdvisor\5248\SiteAdv.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Cyberlink - C:\Programmer\CyberLink\PowerCinema\Kernel\CLML_NTService\CLMLServer.exe
O23 - Service: Diskeeper - Executive Software International, Inc. - C:\Programmer\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Unknown owner - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: SiteAdvisor Service - Unknown owner - C:\Programmer\SiteAdvisor\5248\SAService.exe
O23 - Service: Spyware Terminator Realtime Shield Service (sp_rssrv) - Crawler.com - C:\Programmer\Spyware Terminator\sp_rsser.exe

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 23-04-07 14:55

Her er resten efter jeg havde scannet...

********************************* ROOTCHK-(23-04-07)-LOG, by ejvindh

The rootkits that are detected by this tool were not found.

********************************* ROOTCHK-LOG-end

catchme 0.3.657 W2K/XP/Vista - userland rootkit detector by Gmer, http://www.gmer.net
Rootkit scan 2007-04-23 14:54:43
Windows 5.1.2600 Service Pack 2 NTFS

scanning hidden processes ...

scanning hidden services ...

scanning hidden autostart entries ...

scanning hidden files ...

scan completed successfully
hidden processes: 0
hidden services: 0
hidden files: 0

Det siger ikke mig noget....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-04-07 17:24

Kør HijackThis, og maksimer vinduet. Luk alle andre vinduer. Sæt et flueben ved disse linier, og klik FIX CHECKED:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
O16 - DPF: {5CD4310E-88FB-43C1-BE24-5F3FA9C5C9D1} (KooPlayer Control) - http://www.tvlution.com/KooPlayer.ocx

Det vil ikke løse dit problem, så mailguruerne må på banen igen .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-04-07 19:05

du kan prøve det her lille fix til outlook express (går ud fra du bruger version 6)

Hent først det programfix der passer til din version af Outlook Express. Kender du ikke versionsnummeret, kan du starte Outlook Express, vælge Hjælp i menulinjen og herefter Om Microsoft Outlook Express. Versionsnummeret er angivet øverst i den boks, der nu kommer frem

http://download.tdconline.dk/pub/tdconline/kundeservice/OE6.exe

Når filen er hentet skal du genstarte Windows. Undlad at starte Outlook Express
Dobbeltklik på det programfix du netop har hentet
Klik på Start i den lille programboks der kommer frem
Vent et kort øjeblik mens programmet overskriver de defekte systemfiler med nye
Tryk Ok - vær sikker på at lampen på tårnet viser der ikke indlæses mere - genstart

Hvis du har mails liggende du ikke vil af med vil jeg råde dig til at tage backup af dem først - du kan læse hvordan her - og også bruge den løsning

http://support.microsoft.com/?kbid=270670

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-04-07 19:21

Der var den første mailguru

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-04-07 09:16

Nu har jeg prøvet det som beskrevet ovenfor, desværre virkede det ikke....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-07 10:14

HMPFF - der må jo være et eller andet der driller - jeg kan ikke lige se hvordan når du beskriver måden det sker på.

Har du kigget i enhedshåndtering om der er gule advarsler ???

Jeg er gået blank for ideer - hvis det var mig ville jeg afinstallere IE7 og geninstallere - det tager dog ikke så lang tid og kan vel rette problemet.

æuw for et drilsk spørgsmål

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 24-04-07 10:18

btw - har du forsøgt at køre en chckdisk ??? - eller systemgendanne til før problemet opstod ??? Blot en tanke

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-04-07 19:42

Så har jeg kørt checkdesk, udskiftet IE7, udskiftet musen...men det er ikke blevet iorden. - Det er mystisk....Jeg har selvfølgelig så muligheden for at søge på meddelelser via Rediger, Søg efter - meddelelser, og så den vej komme i mapperne...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-04-07 19:46

Jeg vil så afslutte spørgsmålet, og vil lade jer det vide, hvis fejlen bliver fundet en gang med tiden. Tak til alle jer der har forsøgt at hjælpe.

mvh.
axelbjarne

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-04-07 19:47

Tak for hjælpen...

Axel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-04-07 21:01

hmmm - vildt mystiskfystisk - beklager ingen hjælp håber du finder fejlen