/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
øko-lavamat 15.50
Fra : k_lauridsen
Vist : 2341 gange
20 point
Dato : 22-04-07 18:42

hey med jer..
Nogle gange melder min vaskemaskine en E20 fejl når den skal pumpe vandet ud før skylning samt når den skal pumpe vandet ud før centrefugering. Jeg har haft pumpen ude og og set efter, men den var helt ren. Synes det virker lidt mærkeligt når problemet kun opstår i perioder..
Håber der er nogen der kan hjælpe en hjælpeløs.. Påforhånd mange tak.

Med venlig hilsen
Kasper

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-07 18:52

Hvordan med afløbsslangen.
Er der knæk på.
Er den tilstoppet.

Kommentar
Fra : 15063637

Dato : 22-04-07 18:54

Hvis mit gæt er korrekt, kan jeg fortælle dig at fejlkode """ E20 """ betyder """ Problemer med udpumpning af vand """ ...

- Kontroller pumpe/pumpehus/trevlesi for blokade..
- Kontroller Afløbsslange + afløbsinstallation.........

Mvh 15063637

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-04-07 19:57

Kontroller slange og slangestuts til niveaukontrollen. Den kan tilstoppes af kalksæbe.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 22-04-07 22:39

Din vindkeddel (den plastik dims mellem karret og niveau slangen) kan være snasket til.

Den sidste service jeg var på ved sådan en maskine, havde en 5-krone lagt sig i slangen, oven på pumpehuset, den passer lige i størrelsen til at kunne ligge der.

Men min erfaring med de nye aeg maskiner viser at de kan komme med de mest "useriøse" fejl koder, der nødvendigvis ikke har noget med fejlen at gøre

Tit er det elektronikken der er kuk i

Den koster en mindre herregård.. Men prøv ovennævnte råd, også fra de andre

- Anden