/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printer delt igennem router
Fra : bhermann
Vist : 943 gange
100 point
Dato : 22-04-07 15:37

Forsøger at dele en HP Photosmart 7150 imellem to PCer via en Zyxel P-335WT. Routerens indbyggede printserver ER kompatible med printeren.

Printeren kan installeres vha HP CDen på begge PCer, og der kan printes direkte fra begge PCer igennem USB.

Begge PCer kan forbindes til routeren og komme på nettet osv.

Printserveren kan også installeres vha Zyxel CDen fra hver PC, når de har fat i routeren.

Men jeg kan ikke printe igennem routeren. På begge maskiner får jeg en fejl-meddelelse om, at print jobbet ikke lykkedes og bliver hængende. Hvis jeg efterfølgende tager USB kablet fra printeren og flytter det fra routeren over i PCen - ja så kommer printet ud.

Hvordan kommer jeg videre - det må være et eller andet port halløj, men jeg aner ikke hvordan - hjælp!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-04-07 16:23

Som jeg husker det, så skal du måske slå deling til på computerne.
Kan du se den anden comp. i netværket (computere i nærheden)
kan du se printeren i netværket.
Er comp. og printer i samme arbejdsgruppe.

Det hvar hvad jeg lige kunne komme i tanke om.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-04-07 16:56

Du skal oprette en ny printerprofil, med henvisning til netværket.
Noget tyder på at du bruger den gamle USB opsætning, når du printer ud.
Du skal så huske at slå den profil til som standard, hvor der køres over routeren, ellers virker den kun første gang du printer ud, næste gang vil den igen benytte den der er sat som standard.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 22-04-07 19:57

Du skal bruge cd'en fra Zyxel for at installere printeren. Der er en udførlig vejledning i manualen. Du kan finde den online her, hvis du ikke lige har den ved hånden:

http://www.zyxel.com/DownloadLibary_ShortName/P-335/user_guide/P-335_v3.60.pdf

Først skal printerserveren installeres på pc'en. Det er beskrevet på side 435-441 i manualen.

Derpå skal printeren installeres på pc'en. Der skal indtastes både ip-nummer og protokol, så det er også her en god ide at følge manualen. Det er beskrevet på side 444-452

Hvis du følger manualen, tror jeg ikke, du går helt gal i byen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-04-07 20:12

for at benytte printeren i et netværk skal du jo lave et netværk. At begge pcer er på nettet via en router, er jo ikke ensbetydende med at du har et netværk
Følg blot den indbyggede netværksguide i XP så kommer det til at virke fra begge pcer. Så vil printeren fremgå begge steder

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 22-04-07 23:12

Printeren skal sættes op som netværksprinter