/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
navneskifte
Fra : danniesol
Vist : 536 gange
300 point
Dato : 22-04-07 15:06

Hvordan er reglerne omkring navneskifte? Jeg kunne være interesseret i at få lavet mit mellemnavn om til mit efternavn er det muligt?
Og er det muligt at mine børn også kan få mit mellemnavn til efternavn nu?
Hvor skal man henvende sig?

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 310 point
Dato : 22-04-07 15:10

Jeg gjorde det, altså slettede mit efternavn og fik mellemnavnet som efternavn, det er ikke noget

PÅ dette link kan du såe hvordan det foregår

https://www.personregistrering.dk/

Det blev gratis sidste år, men der har været tale om at indføre brugerbetaling igen, ved ikke om det er rilfældet, men i hvert fald gik det nemt og smertefrit, udfyld en formular og aflevere den på dit kirkekontor, og et par uger efter modtager du ny dåbsattest og sygesikringsbevis

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-07 15:30

Du kan læse meget om det her

http://www.familiestyrelsen.dk/navne/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-07 15:42

Citat
§ 4. Et navn kan tages som efternavn, hvis en af følgende betingelser er opfyldt:

Så henviser jeg så til siden, så kan du i ro og mag sidde og læse navneloven

http://www.themis.dk/synopsis/index.asp?hovedramme=/synopsis/docs/lovsamling/navneloven.html

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 22-04-07 22:20

Hej Danniesol
Det hurtigste er at henvende dig til kirkekontoret der hvor du bor, de kender alt til reglerne
mvh
Bjarnebr

Godkendelse af svar
Fra : danniesol

Dato : 27-06-07 17:15

Tak for svaret Kortoververden.