/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
camping i budapest
Fra : lenicdk
Vist : 633 gange
20 point
Dato : 16-01-03 22:58

Hejsa vi er 2 voksne der har lyst til at tage til budapest med campingvogn, er der nogen der ved hvilke campingpladser der er der - eller i nærheden???

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 20 point
Dato : 17-01-03 04:20

Hej campister!

Jeg har selv boet på forskellige campingpladser i Ungarn; men ikke lige omkring Budapest. Jeg ved dog, at der er flere campingpladser i og omkring Budapest.

Men prøv at skrive "camping+budapest" uden anførselstegn i Google-søgemaskine og du vil få adskillige campingpladser frem.

Hvis du ikke lige har Google fremme så er linket her: http://www.google.com

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : dol

Dato : 17-01-03 12:53

Hej Lenicdk

Prøv at søge på en af søgemaskinerene under au-pair. Der findes et utal.

Mang østeuropæiske piger søger hertil som au-pairs. Måske kan du finde en fra Ungarn og få hende til at hjælpe jer med in-side viden.

Som hovedregel er de alle meget, meget hjælpsomme.

mvh
dol

Kommentar
Fra : febbe

Dato : 31-01-03 11:07

Hej...
Jeg har et par gange boet på en campingplads i Budapest. Der er flere ved jeg, for vi tog toget, der gik 300m fra pladsen, ind til centrum (12-15min), og her kom vi forbi et par stykker. Vi havde valgt denne plads, fordi der var et stort svømmeland i forbindelse med den. Det var så vidt jeg husker en stor statsejet plads. Navnet kan jeg ikke huske lige nu, men det kunne der da findes ud af. Den ligger få hundrede meter fra de romerske ruiner.
Det er en herlig by som jeg har lyst til at besøge igen, men de sidste år har vi slæbt campingvognen til spanien. Også her er livet værd at leve!!!
God vind.......Flemming

Kommentar
Fra : febbe

Dato : 31-01-03 11:07

Hej...
Jeg har et par gange boet på en campingplads i Budapest. Der er flere ved jeg, for vi tog toget, der gik 300m fra pladsen, ind til centrum (12-15min), og her kom vi forbi et par stykker. Vi havde valgt denne plads, fordi der var et stort svømmeland i forbindelse med den. Det var så vidt jeg husker en stor statsejet plads. Navnet kan jeg ikke huske lige nu, men det kunne der da findes ud af. Den ligger få hundrede meter fra de romerske ruiner.
Det er en herlig by som jeg har lyst til at besøge igen, men de sidste år har vi slæbt campingvognen til spanien. Også her er livet værd at leve!!!
God vind.......Flemming

Kommentar
Fra : febbe

Dato : 31-01-03 11:07

Hej...
Jeg har et par gange boet på en campingplads i Budapest. Der er flere ved jeg, for vi tog toget, der gik 300m fra pladsen, ind til centrum (12-15min), og her kom vi forbi et par stykker. Vi havde valgt denne plads, fordi der var et stort svømmeland i forbindelse med den. Det var så vidt jeg husker en stor statsejet plads. Navnet kan jeg ikke huske lige nu, men det kunne der da findes ud af. Den ligger få hundrede meter fra de romerske ruiner.
Det er en herlig by som jeg har lyst til at besøge igen, men de sidste år har vi slæbt campingvognen til spanien. Også her er livet værd at leve!!!
God vind.......Flemming

Kommentar
Fra : havbasse

Dato : 11-04-03 18:10

Jeg har hørt der er en campingplads i nord Budapest som er ret ny og den skulle være hel fin

Kommentar
Fra : pii

Dato : 24-04-04 23:56

Når I kommer ind til Budapest, ligger der i Folkeparken midt i byen, (på Pest-siden) et gammelt slot hvor man nu kan bade, á la et vandland,men i fri luft, også med de meget berømte termal-bade.
Stedet hedder Széchenyi Baths.Det kan være ret overrendt, men der er en fantastisk stemning, men pas på lommetyve!!!

I Budapest kan det være meget varmt, da det er fastlandsklima, og derfor er der ikke så meget vind.
Derfor tippet med termalbade: luften føles kølig i et par timer efter.

Dengang brugte vi Politikens Turen Går til Ungarn. Der er også en lille men nyttig parlør bagi, som forklarar mange ting.
Vedr. Camping:
Mon der ikke også skulle være en Ungarsk organisation a la Dansk Camping Union http://www.dcu.dk/start.asp
Prøv at spørge dem!

God ferie Pii

Kommentar
Fra : pii

Dato : 25-04-04 00:30

Hej igen :

>Mon der ikke skulle være en Ungarsk organisation a la Dansk Camping Union?<

skrev jeg selv, i sidste indlæg og
JOW DA
Hér er det: http://www.camping.hu/