/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Videreuddannelse
Fra : Tarp-pigen
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 20-04-07 17:07

Hejsa...

Jeg er økonomielev på 1. år, og er rigtig glad for det. Jeg har længe haft i planerne at læse en HD sideløbende med, men er nu ved at få kolde fødder, da det er en krævende uddannelse. Mit spørgsmål går på, om der ligger andre muligheder for at videreuddanne mig, end en HD, som jo altså tager 4 år (hvilket jeg synes er meget).

Jeg er glad for mit job, men ved at på længere sigt vil jeg komme til at mangle udfordringer. Hvilke muligheder har jeg????

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 20-04-07 18:10

Du kan da overeveje at læse noget merkonom. Der kan du tage nogle fag ad gangen.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 20-04-07 18:11
Kommentar
Fra : skovby

Dato : 20-04-07 19:39

For mange år siden tog jeg først merkonom og siden HD i regnskab.

Det er korrekt at HD er hårdere end merkonom, men det er også den uddannelse som giver dig kompetancerne, og dermed større muligheder for at få det job du ønsker dig.

Det er en fordel at læse HD førend man stifter familie mm. så derfor kan det være en fordel at begynde tidligt.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-04-07 19:59

Jeg er selv HD (R), i dag 58, og ja, HD var hård, men jeg vile ikke undvære det, med de muligheder jeg har haft på grund af den uddannelse.

Så kom du bare igang.