/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kirsten Rasmusdatter driller.
Fra : maj_britt
Vist : 687 gange
200 point
Dato : 19-04-07 19:17

Ved dette om damen:

FT 1845 stadig i fattighuset. Men ikke i Ft 1850.

randers, Djurs Nørre, Ginnerup, Ginnerup Bye, Fattighuset, 12-F3, FT-1840, C3628
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Kirsten Rasmusdatter 52 Enke Almisselem
Niels Sørensen 14 Ugift hendes Børn og faar Almisse
Christen Sørensen 12 Ugift hendes Børn og faar Almisse

--------------------------------------------------------------------------------
randers, Djurs Nørre, Ginnerup, Mastrup Bye, et Huus, 48, FT-1834, C1986
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Inger Nielsdatter 60 Enke Huusmands-Enke, lever af sin Jordlod
Søren Jensen 57 Gift Inderste
Kirsten Rasmusdatter 46 Gift hans Kone
Rasmus Sørensen 13 Ugift Deres Børn, og Almisselemmer
Søren Sørensen 10 Ugift Deres Børn, og Almisselemmer
Niels Sørensen 7 Ugift Deres Børn, og Almisselemmer
Christen Sørensen 5 Ugift Deres Børn, og Almisselemmer

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg kan ikke finde hende død eller på afgangsliste i Ginnerup efter 1845.

Hun forsvinder ud i den blå luft...........

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-04-07 20:05

fra DDA.1850 kan det være din kirsten rasmusdatter???
Senta
Samtlige personer i husstanden

randers, Djurs Nørre, Ørum (Djurs), Ramten Bye, et Huus, 41, FT-1850, C9557
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Rasmussen Stok 43 Gift Huusmand, lewer af sin Jordlod, Huusfader Her i Sognet
Ane Sørensdatter 36 Gift hans Kone Ginnerup Sogn Randers Amt
Peder Jørgensen 11 Ugift Pleiesøn Her i Sognet
Kirsten Rasmusdatter 66 Enke Huusmoders Moder, der forsørges af Familien Her i Sognet

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 19-04-07 20:14

Citat
Hun forsvinder ud i den blå luft...

Den hidtil sidste jeg har hørt om, som angiveligt kunne det, levede for et par par tusind år siden , men jeg ved søreme ikke om hun som fattiglem kunne komme i jorden, uden der blev lavet den mindste notits om det?

Jeg kender imidlertid til eksempler, hvor kirkebogsførerne ikke har fået afstemt bøgerne grundigt nok med hinanden, således en indførsel i hovedbogen godt kan mangle helt eller delvist i kopibogen og vice versa. Men, for at kunne efterkontrollere det, må du enten selv en tur til Viborg eller finde en på de kanter, som kan gøre det for dig.

At en person ikke er registreret på afgangslisten, er imidlertid ikke garanti for at den pågældende ikke er afgået fra sognet.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 19-04-07 20:15

Hej

Du kan prøve at se om du kan finde hende i tilgangslisten i det sogn hvor hun nu er fundet i 1850, eller du kan prøve at se havd der bliver af sønnerne ved hjælp af lægdsrullen.

Måske kan du være heldig at finde hende død i det sogn, hun måske er i, og der vil måske stå hvis hun er født i et andet sogn. Det undrer mig der ikke er angivet fødested i 1850.

Lis

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 19-04-07 20:29

Citat
Det undrer mig der ikke er angivet fødested i 1850.

Men, som jeg læser det er hendes fødested jo angivet som Her i Sognet, og det forhindrer jo ikke at hun kan have levet og have fået børn i Ginnerup (hvad hun jo også har)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 19-04-07 21:19

fra DDA 1845
senta
Samtlige personer i husstanden

randers, Djurs Nørre, Ginnerup, Ginnerup bye, Fattighuset, 8, FT-1845, B8291
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anders Wester 70 Enke Almisselem Hemmed sogn Randers amt
Mette Mikkelsdatter 55 Enke Almisselem Nørager sogn Randers amt
Mette Nielsdatter 53 Enke Almisselem Heri sognet
Inger Laursdatter 70 Enke Almisselem Heri sognet
Kirsten Rasmusdatter 60 Enke Almisselem Ørum sogn Randers amt

--------------------------------------------------------------------------------

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 19-04-07 22:22

Ørum Djurs Nørre Randers Ørum 1852 1865
opslag 293 nr.17 1857
en kirsten rasmusdatter osv død d.18 april, kan evt. være den du søger
senta

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 20-04-07 08:31

Tak for svaret senta.