/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Overførsel af musikfiler
Fra : diannapilegaard
Vist : 1075 gange
100 point
Dato : 18-04-07 21:22

Så er jeg på den igen... HJÆLP mig... Please...

Jeg har købt nogen musiknumre på www.fotex.dk - musikbutik. Disse numre har jeg haft åbnet, således at licensen er hentet, og numrene kan afspilles på computeren.

Jeg vil så gerne overføre nogen af numrene til min telefon, en Nokia 623i. Der står i brugermanualen at telefonen kun kan læse mp3, mp4 og aac-filer. Jeg højreklikker dermed på filerne, og omdøber dem til mp3-filer.

Jeg får en advarselsboks op om, at noget af filen måske kan gå tabt, men jeg prøver at omdøbe en kopi, og computeren kan stadig godt afspille nummeret. Alt ser ud til at være i skønneste orden.

Desværre viser det sig, når jeg sætter det lille SD kort i telefonen, at telefonen ikke kan læse filformatet... Hvad pokker gør jeg så? Den ny-omdøbte musikfil ligner fuldstændig de andre musikfiler, der i forvejen ligger på telefonen, men en forskel må der jo være... Hvad gør jeg for at få numrene lagt over på telefonen?

På forhånd tak for Jeres hjælp, og hav en rigtig god aften.

Vh. Dianna.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 18-04-07 21:33

Det er ikke nok at omdøbe filen til mp3 i forhold til telefonen. Din computer kan imidlertid godt regne ud, hvad det oprindelige filformat er, men det kan din telefon ikke. Du skal finde ud af, hvad for et filformat din telefon godt kan "lide"... (Det er jo nok mp3, men hvis du bare har omdøbt filen er den stadig i det format, du omdøbte den fra)....
Jeg ved ikke hvad det var for et format, du omdøbte fra, men det kunne feks. være WMA? Så skal du have fat i et program, der kan konvertere filen fra WMA til MP3. Det kan du f.eks.. få her:
http://www.wma-mp3-converter.com/fastac.exe
Konvertér og flyt derefter den konverterede fil til telefonen.

Held og lykke

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-04-07 21:59

623i ???
Nå men gå ind på Nokia's hjemmeside, og find din telefon http://www.nokia.dk/phones/models/
Under produktinformation, vil du finde Support og senere PC-software (i menuen ude til højre - under din telefon). Her henter du Nokia PC Suite, den kan konvertere dine musiknumre om til telefonen.
Held og lykke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-07 22:01

Det er sådanset rigtigt hvad "justuniverse" skriver.....

Men desværre hjælper det nok IKKE at konvertere filerne til mp3....

Når du flytter dem over til telefonen mangler licensen - den ligger på komputeren.....

Så du er nok nødt til at "rippe" den originale så "låsen" på den måde forsvinder....

Derefter kan du flytte dem.....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-04-07 22:03

justuniverse... ikke særligt pænt at linke direkte til download. Bedre at linke til hjemmesiden, så man har en chance for at læse om produktet, før man henter
http://www.wma-mp3-converter.com

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-07 22:15

Citat
Kan filerne afspilles i alle MP3-afspillere?

Ja, hvis afspilleren understøtter WMA-formatet med DRM sikring(Digital Rights Management) og desuden er SDMI kompatibel.

Spørgsmålet er som sagt om Nokiaen understøtter DRM ???????

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 18-04-07 22:20

Ømn undskyld...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-04-07 22:25

No hard feelings... kun et velment råd

Refi... min Nokia PC Suite konvertere fint over i min telefon
Ellers benytter jeg http://www.cd-mp3-ripper.com/ og den fungere fint + koster ikke alverdens.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-04-07 22:34

Ok....

Det var derfor jeg var inde på at det kunne rippes

Men det er så tilsyneladende ikke nødvændigt med Nokia.....

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-04-07 22:43

100% enig med dig refi... og tro mig, det er lettere at smide en ren MP3 fil over på memorykortet (koster "kun" +/- 400,00 for 1GB til min Nokia), end at sidde og "bøwle" med Nokia PC Suite... men den fungere sådan la'si'com'sa - noget hen a'la en gammel glødehovedmotor.

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 18-04-07 22:51

Godt så... Sikken en masse svar, og desværre var det ikke alverden, som jeg forstod af det... I må skrive, så en komplet teknikspasser som jeg også forstår...

Telefonen er en 6230i - jeg manglede bare et "0". Sorry. Det var en skrivefejl.

Hvad betyder det at "rippe"? Og hvordan gøres dette?

Ja, selvom jeg konverterer, så mangler licensen - det tror jeg da i al fald, for en bekendt konverterede et musiknummer for mig, som min telefon så stadig ikke ville "æde"... Vildt træls!

Jeg må prøve ind og kigge på Nokia´s hjemmeside...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-07 02:01

At rippe en Cd er at hente musikken ind på computeren, og gemme i for eksempel MP3, og det er sikkert den vej du skal, hvis musikken er købt wma med DRM beskyttelse, altså først brænde en CD og der efter rippe ind på comtuteren og gemme som MP3, Windows MediaPlayer version 10 og 11 kan bruges til begge dele, er din musik ikke beskyttet kan du bruge en af de foreslåede convertere i indlægene ovenover, men der er ingen grund til at købe cd-mp3 ripper, den indbyggede MediaPlayer klarer jobbet bedre, hvis det er version 11 (eller mindst 10eren)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-07 02:07

Hvis du bruger mit forslag, så husk at indstille MediaPlayer til at gemme som MP3, klik på Funktioner ned og klik på Indstillinger, klik på fanebladet Kopier musik fra cd (rip) midt på siden kan du ændre formatet til MP3 og neden under flytte skyderen til den kvalitet du ønsker, jo længere du flytter skyderen til højre des mere fylder din MP3 fil

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-07 08:41

Ja - det er generelt noget bøvlmed netkøbt musik......

Som nævnt tidligere er der ikke noget i vejen for at brænde musikken til CD....

Så start der (forklaring højere oppe - ellers spørg igen)

CDen kan du så lægge i CDdrevet og "rippe" den med mediaPlayer til mp3...

Nu er "låsene" væk og filerne/musikken kan lægges på din telefon....

Enten ved hjælp af NokiaSuite eller ved simpelthen at flytte filerne over på kortet....

NokiaSuite er GRATIS, men det har du vel allerede, ellers henter du det blot hos www.nokia.dk

Sidst men ikke mindst - metoden er FULDT lovlig sålænge du har betalt for musikken....

Kommentar
Fra : Boardgear

Dato : 19-04-07 10:23

Må jeg have lov at foreslå programmet "super" som kan converterer ALT og som samtidig har en fin brugerflade ..
// boardgear

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-07 10:49

Citat
Må jeg have lov at foreslå

Selvfølgelig må du det - det er et frit forum.... og et udmærket program

Men et link var måske på sin plads

http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_encoders/super.cfm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-04-07 12:47

Der er allerede foreslået en converter længere oppe, at Boardgear foreslår Super er kun med til at forvirre spørgeren, jeg bruger selv Super og den kan meget, rigtig meget men IKKE convetere beskyttet wma musik, det burde du have undersøgt før du kom med forslaget Boardgear

Kommentar
Fra : diannapilegaard

Dato : 19-04-07 15:47

Tusind tak for jeres besvarelser - specielt o.v.n., som har skåret det helt ud i bølgepap, så selv jeg har en chance for at finde ud af det.

Jeg har nu fået musikken lagt over på "mobilos" - endelig lykkedes det... Dejligt med kvalificeret hjælp - kandu er det skønt forum, men mange kloge hoveder...

Hav en rigtig god dag, og endnu en gang mange tak...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-07 01:28

Hvordan gjorde du ? Andre brugere kan måske bruge din metode