/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Billede til start hjemmeside
Fra : Clausvell
Vist : 541 gange
20 point
Dato : 18-04-07 16:36

Hej folkens

Jeg har et ønske om at lægge et baggrundsbillede ind som startside, hvor knapperne til at komme videre herfra skal være i form af objekter i billedet, og knapperne skal helst ikke være fremhævet som andre knapper ville være, før markøren kommer henover dem, hvor man først da vil se at der står en beskrivelse af den knap.

Kan dette mon lade sig gøre med frontpage 2003

Vh

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 30 point
Dato : 18-04-07 17:02

Ja, det kan det sagtens - du skal blot indlægge såkaldte hotspots ind i billedet, som så fungerer som links.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-04-07 17:27

Hotspots finder du i værktøjslinien billede.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-04-07 18:12

Men pas på med billedet, hvis det fylder for mange MByte, vil det virke for tungt under opstart, når folk besøger din hjemmeside. Drossel det ned i opløsning.
Tænk på hvordan du selv reagere, når du klikker ind på en side, der er 100 år og en søndag, om at komme frem.
Livet er for kort til tunge hjemmesider!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-07 02:34
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-07 02:53

Alm. imagemaps laves således i ren HTML: http://www.w3schools.com/html/tryit.asp?filename=tryhtml_areamap

Virker i IE

..men viser IKKE alt="..." eller title="..." parameter indholdet som 'popup-tekst' i Firefox og Opera !!!

Derfor er CSS løsningen at foretrække

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-07 18:23

Har du et eksempel på en side, hvor der findes det du ønsker?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 23-06-07 13:48

Tak for svaret brokke44.