/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
tegningshoved til autocad
Fra : yakov
Vist : 3068 gange
100 point
Dato : 18-04-07 09:38

hej. er der nogle der ved hvordan man får et tegnings hoved til autocad. det skal passe til et a4 ark der ligger ned og man skal kunne ændre i det. og det skal side nede i hjørnet af papiret når man printer det ud.

\\yakov

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-04-07 12:41

Jeg har en du kan få. Jeg skal bare lige rense den.

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 18-04-07 12:43

okai.. det vil jeg være noget glad for kan du ikk sende den til yakov87@gmail.com

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-04-07 13:03

http://www.hirsenet.dk/tegn.htm
Det er 4 stk A4 ved siden af hinanden.
Tegningshovedet kan flyttes/drejes ved at markere.

Den vil ligge et par dage.

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 18-04-07 13:15

vores problem er mere at få det til at ligge der rigtige sted når man printer det ud.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 18-04-07 13:36

Det skal som regel ligge nede til højre.
Vælg filer > plot
Nu har du mulighed for at vælge landskab og størrelsesforhold ved udskrivning.
Der er en knap som hedder Window og med den kan du markere hvad der skal udskrives.
I området plot scale kan du bestemme størrelsesforhold

Prøv lige:
File > plot > vælg portrait > vælg plotscale "scale to fit" > klik på knappen window > (du zoomer med rulleknappen) > marker det nederste højre A4 ark med tegningshovedet i (klik for at afslutte markeringen)
Nu har du måske styr på placeringen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-04-07 13:58

Jeg håber at du får held med din udprintning.
Lukker nu, men åbner senere.

Godkendelse af svar
Fra : yakov

Dato : 19-04-07 10:09

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-04-07 12:06

Ok - og jeg fjerner nu tegningshovedet.