/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Kemi og salte
Fra : afsharkizi
Vist : 878 gange
120 point
Dato : 18-04-07 00:20

Hejsa jeg har en fysikrapport som hedder det sure det saltede og det basiske med så er der to ting

Det står forklar fysik.. det er okaaayy har prøvet men håber den er god

det er andet er der står salte hvordan skal jeg dog forklarer det med salte vil i ikke nok hjælpe mig ???

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-04-07 01:15

Du må lige prøve art udtrykke dig i klart sprog. Så skal vi nok hjælpe dig.

Syrer er stoffer som kan fraspalte brintioner. det der så er tilbage kaldes en syrerest.

Baser er stoffer der kan optage brintioner, Så bliver de til baserest, i reglen under fraspaltningaf vand

Stoffer , som f.eks vand, der kan begge dele kaldes amfolytter.

En syrerest og en baserest danner tilsammen et salt.

Så enkelt er det, men det kan selvfølgelig også skrives langt og kompliceret med eksempler og svære ord.

Faget er ikke fysik men kemi.

Kommentar
Fra : afsharkizi

Dato : 04-05-07 19:58

Tak skal du have,,, men jeg fik 10

Kommentar
Fra : valde.