/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
TOMTOM 6 hjælp
Fra : Zoooidberg
Vist : 593 gange
100 point
Dato : 17-04-07 13:55

Hej.
Jeg har endelig fået noget ordentligt GPS grej som skal sidde i en APE (45knallert med kabine).
Men da en 45kanllert ikke må køre på motorveje, motortrafikveje og sikkert flere (?), så vil jeg gerne have indstillet programmet til at undgå disse.
Der er nogle indstillingsmuligheder, som virker som det rigtige:
- Undga altid motorveje (Ja, men hvad så med motortrafikvej osv?). Så den kan jeg ikke bruge.
- Planlæg altid spadsereruter (Hmm....? Heller ikke helt godt).
- - cykelruter (Helt fint, men hvad så hvis programmet kender en cykelsti, så kan jeg heller ikke bruge den indstilling).
- - begrænset fart (ved ikke hvad den gør)

Det overstående står ikke forklaret i manualen, kun mulighederne.
Så hvad skal jeg vælge for at ikke komme steder hen med min 45knallert som ikke er lovlige...?
Andreas

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 17-04-07 14:27

Til Zoooidberg

Prøv at kigge på disse to link her, der er hjælp at hente:

http://www.i-go-user.dk/news.php

http://www.navigon-user.com/portal.php

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 17-04-07 14:39

Uha to for mig ukendte sider. Er der noget specifikt du tænker på på siderne som du måske kan linke? Ellers må jeg bare selv igang der :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-07 14:43

Det er ret så umuligt at lave GPSsystemer der passer til ALLE former for køretøjer.....

Skal vi så også have en der passer til 3-hjulede cykler

En 45-knallert er sgu da ikke længere væk hjemmefra end du kender vejene

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 17-04-07 14:50

sæt den til ungå motorveje
hvis den så vel guide dig ind på en motortrafikvej
forsætter du bare den vil godt nok klage og siger foretag en u vending
men inden længe har den beregnet en ny rute
og du kan trygt stole på den igen du skal nok komme til det rette sted

held og lykke med den

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-04-07 14:53

Er det en måde at behandle nye brugere refi?spørgsmålet er alvorligt ment,så vær lidt seriøs,va va va

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-07 15:08

Citat
Er det en måde at behandle nye brugere refi

Hvad er der galt med det......

Det er da underordnet om de er nye eller gamle.....

Du kan jo ikke TVINGE et system til noget det ikke kan....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-04-07 15:13

ingen kommentar

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 17-04-07 15:15

Til Andreas
Nej det er der ikke, men det er nok denne du skal ind og se på, der er meget om TOM TOM

http://www.navigon-user.com/portal.php

Og så må du tilmelde dig, så du kan logge ind og stille spørgsmål og få svar, de er ret skrappe til at hjælpe en, hvis man har problemer.

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 17-04-07 15:43

Lyder lækkert :)
Et system til 3 hjulede cykler ville da være fint. Jo flere systemer, jo bedre :)
Tak for svar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-04-07 15:55

Bare vent til det også bliver udbudt med VISTA - så bliver det først rigtigt sjovt

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-04-07 16:20

www.tomtom-user.dk

Der er meget hjælp at hente, selvom det er nogle spassere der står bag det

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 17-04-07 16:41

Til Kortoververden

Hvordan FANDEN kan du udtale dig om det, har du da selv været med til at starte det forum?
siden du skriver sådan.

Ps. Jeg har aldrig hørt om dem/har ikke noget med dem at gøre.

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-04-07 16:44

Nej jeg har ikke været med til at starte det, men jeg er i høj grad stødt på deres måde at drive forretning på, og hvis du aldrig har hørt om dem hvordna kan du så overhovedet gå ind i diskussionen?

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 17-04-07 16:52

På grund af den talemåde du bruger, det siger mer om dig og din IQ,og så kan du selv regne ud hvad det er jeg mener(men det kan du vel ikke)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-04-07 16:55

Tjoh, men det er jo så op til dig hvad du mener, og stort at du kan udregne IQ udfra så lidt, det er i øvrigt ikke en talemåde men et sprogbrug.

Men lad nu det ligge, kommentaren var til spørgeren, og der er virkelig hjælp at hente på ovenstående link..

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 17-04-07 17:51

Så er jeg kørende inde på www.tomtom-user.dk.
http://www.navigon-user.com/portal.php har vel ikke noget med mit TT at gøre?

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 21-04-07 15:06

en god ide er at indstille din tom tom til begrænset hastig. evt 40 km/h da den så vælger de små eller mindre veje, og til dels holder dig fra motorveje, hvis den alligevel leder dig til en motorvej, så gå ind og vælg alternativ rute. det kan du evt blive ved med til ruten passer dig

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 29-04-07 12:01

Kære ven. Dun skal gå ind i planlægningsindstillinger, og sæt et markøren på begrænset hastighed, og derefter på under 65 km, så vil du aldrig komme på motorvej. Vælg eventuelt: kun den korteste.
Held og lykke.