/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
erhverv i egen bolig
Fra : syllemus
Vist : 3443 gange
200 point
Dato : 16-04-07 17:26

Hej

Når man lejer en bolig, og samtidig har erhverv i huset (kontor, lager).
Hvor stor en procentdel er fradaragsberettiget? Eller hvordan regner man det ud?
Har det noget med antal kvadratmeter man bruger til sit erhverv?

Syllemus

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 16-04-07 17:47

Der er helt klare retningslinier omkring dette.

I hvilken forbindelse bor du til leje? (almen/privat)

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 16-04-07 18:01

privat

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-04-07 18:08

hvis det ikke er et særskilt rum kan du ikke trække noget fra,
og det er enten det er til leje eller eje i egen bolig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-07 18:33

Er boligen godkendt til at en del af den må være erhverv?

Hvis ja, så ved du også hvormet af det samlede areal, der må benyttes til erhverv.

Det er kommunen, der skal give tilladelse.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 16-04-07 18:46

dk- der er et særskilt rum, hvordan finder man ud af hvor meget man kan trække fra?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-04-07 19:01

procent delen kender jeg pt. ikke..men mener det er 1850,- pr. md. i husleje og
1/3 del af varme/el kan trækkes fra.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-07 19:02

Det særskilte rum skal af kommunen være godkendt til erhverv, hvis du vil have mulighed for at trække noget fra.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-04-07 19:04

dk

Det kommer da an på det samlede areal og hvor meget, der bruges til erhverv.

Men igen, kommunen skal godkende at der må drives erhverv fra boligen.

Accepteret svar
Fra : hyggemor

Modtaget 200 point
Dato : 16-04-07 21:45

Citat
hvis det ikke er et særskilt rum kan du ikke trække noget fra,
og det er enten det er til leje eller eje i egen bolig.

Jeg spurgte om det var leje/privat udlejning mht. hvorvidt det er lovligt at drive erhverv fra lejet bolig. Og her ER der forskel.

Men sorry, det var jo ikke det spørgsmålet gik ud på

Men fandt dette link http://www.startvaekst.dk/FradragForVirksomhedIPrivatBolig

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 16-04-07 22:04
Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 22:23

Der står vel i din lejekontrakt om du må drive erhverv fra boligen ??????

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 17-04-07 00:01

tak til alle som har besvaret. Men det bliver hyggemor der får de 200 dask

Godkendelse af svar
Fra : syllemus

Dato : 17-04-07 00:02

Tak for svaret hyggemor.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 17-04-07 01:03

Velbekommen og tak. Håber at det var det du søgte.