/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
sygepenge
Fra : lkram
Vist : 328 gange
20 point
Dato : 16-04-07 11:45

Min datter hqr skrevet kontrqkt med en kaffebar i Tivoli, skulle starte mandag d. 9.4. Paa vej til arbejde paa cykel abner en dame sin bildor og hun bliver slynget over bilen og slaar hovedet ned i asfalten og bliver kort paa skadestuen. DE beholder hende hun har hjernerystelse. Arbejdsgiveren siger hun skal tage det med ro men vil ikke betale sygepenge er det korrekt kan hun henvende sig til kommunen er dansk statsborger men fodt i Belgien og har kun vaeret i DK siden februar 2007

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-04-07 12:01

Det er korrekt arbejdsgiveren først skal betale sygedagpenge efter et vist antal måneders ansættelse.

For at få sygedagpenge på kommunen, skal hun være dagpengeberettiget medlem af en A-kasse/fagforening.

Hendes mulighed er, at søge kommunen om kontanthjælp.

mvh dova

Kommentar
Fra : vienne

Dato : 16-04-07 12:18

Mit daglige arbejde består i at indberette løn etc. Så løn - sygepenge - feriepenge og barselsregler ved jeg alt om. dova har fuldstændig ret, så du behøver ikke vente på flere svar.

m.v.h Vienne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 16-04-07 13:19

Dova.... Ikke fagforening, men udelukkende A-kasse.