/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke tænde med usb tilslut
Fra : patrickfridal
Vist : 752 gange
100 point
Dato : 15-04-07 12:33

Hejsa.

Min bærbar gider ikke tænde hvis min eksterneharddisk er tilsluttet igennem usb. Men den gider godt med min mus tilsluttet.

Med den eksterne tilsluttet, dukker "_" bare op og står og blinker, slukker jeg og tager stikket ud og tænder igen virker det fint.

Hva faen kan jeg gøre? Hvor finder jeg driver eller andet til den eksterne?

Har prøvet at opdatere den i enhedshåndtering men det får jeg ikke noget ud af.

Den eksterne er en Medion
MD : 90046.06
MSN : 20030116
SN : 790046060000348
Hvis det kan bruges til noget

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 110 point
Dato : 15-04-07 12:45

Det kan være inde i din bios det er galt.
Hvor din bærbar er sat til at boote vider USB på første prioritet.

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 15-04-07 13:12

Har været inde i bios og kigge. Aner ikke hvor jeg skal kigge henne, synes ikke jeg kan finde noget som helst om usb

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-04-07 14:07

Men du har et sted hvor du kan vælge hvad der skal boote først.
Det bør være denne rækkefølge:
Diskette (hvis der er et monteret)
CD/DVD
Harddisk

Nyere computere kan boote og altså køre på USB-harddiske når HD er aktiv med styresystem.
Er der ikke noget styresysten på en HD der sidder på USB (med boot) vil comp standse.

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 15-04-07 14:15

Jamen den kan jo godt tænde op med min usb mus tilsluttet.

Det er en helt sprit ny bærbar indkøbt igår, uden diskette drev.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 15-04-07 14:20

Når du starte med din mus har du jo ikke tilslutte din usb drev, der for kan den godt finde det c: drev

Hvad hedder din bærbar
Så vil jeg lige kikke efter havd taste du skal trykke på under.

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 15-04-07 14:27

Det er en Vega x72

Altså hva vil du gerne vide helt præcist? :)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-04-07 14:30

Citat
Nyere computere kan boote og altså køre på USB-harddiske når HD er aktiv med styresystem.
Er der ikke noget styresysten på en HD der sidder på USB (med boot) vil comp standse.

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 15-04-07 14:32

Jamen hvordan skal jeg ændre så den ikke booter fra ekstern ?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 15-04-07 14:55

Kan ikke finde en manuel under
Boot Device Priority

Der er en forklaring ;)

For at komme ind i bios skal du trykke F2 under opstart men pas på ikke at pille ved noget som du ikke er sikke på er rigtig.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 15-04-07 14:56

hov stavefejl
En gang til
Kan i din manuel under
Boot Device Priority

Der er en forklaring ;)

For at komme ind i bios skal du trykke F2 under opstart men pas på ikke at pille ved noget som du ikke er sikke på er rigtig.

Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 15-04-07 17:10

Tak for svaret ocorner.

Jeg fandt det :)

Jeg takker mange gange for hjælpen.