/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista enterprise
Fra : enebaer3
Vist : 462 gange
50 point
Dato : 14-04-07 21:18

Hejsa.

Hvordan afinstallerer man Vista Enterprise og geninst. XP??

Tak for mange gode svar.

Venlig hilsen enebaer3

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 14-04-07 21:26

Kan du ikke bare sætte XP-cd'en i og så installere på den måde?
XP-cd'en skulle gerne klare ærterne med at fjerne det gamle system.

//Kettedk

Kommentar
Fra : enebaer3

Dato : 14-04-07 21:47

Nej det kan den ikke da vista er nyere.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 14-04-07 23:07

kan du ikke boote op på vista-cd'en og formatere partitionen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-04-07 23:08

Formater harddisken med et partions værktøj på live cd, Partion Magic eller det gratis GParted, formater til NTFS så er disken klar til XP, link til Gparted: http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-04-07 23:09

Husk på at når du formaterer harddisken, så sletter du alt, både styresystemer og gemte filer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-07 09:45

Undtagen MBR

Kommentar
Fra : enebaer3

Dato : 16-04-07 20:52

Hej.
Kan jeg bruge Maxtor Maxblast Disk Utility og kan jeg så inst. XP.??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-04-07 13:14

Citat
MaxBlast 4 is a one-step, ATA/IDE hard drive installation utility. MaxBlast 4 makes hard drive installations and upgrades hassle-free for novices and professionals alike by automatically identifying, partitioning, and formatting any IDE hard drive, making it data-ready in about one minute.
som der står her kan det være en mulighed, har du MaxBlast, eller hvorfor foretrækker du dette værktøj ?