/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
stærkere processor
Fra : svendmogensen
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 14-04-07 13:05

Kan jeg med fordel udskifte processor AMD AthlonXP 2200 , 1,8 GHZ med en lidt kraftigere.
Grunden er at den sommetider driller med mærklige lyde og køleren kører meget(overbelastning)??
Jeg har - som så mange andre lagt mange programmer ind - dog ikke store spil. Jeg har 736 mb ram og 2 harddiske, hvoraf den ene primært bruges som back up.
hardvareamatør

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 14-04-07 13:11

Umiddelbart tror jeg ikke det vil hjælpe noget med en ny CPU.
Først ville jeg anskaffe mig en kraftigere CPU-køler.
Hjælper det ikke, installere mere RAM enten op til 1 eller 2 GigaByte.
Måske er din HD ved at være fyldt op.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 13:19

som serpyc mere ram kan gøre underværker,køleren/blæser kan trænge til en rensning(mærkelige lyde,eller som sagt,en ny.

Størrer Cpu,det kommen an på om dit bundkort understøtter det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 13:19

siger

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 14-04-07 13:42

tak for svarene - Jeg tror at jeg vil prøve med en køler : kan du anbefale en - gerne lidt lydløs
Svend

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 13:51

ved du hvor dan man skifter Heatsink/køler,vis ikke så kan du nøjes med en ny blæser så du kun skal tage den gammle blæser af og erstatte den med en ny og så er der kølere/heatsink man skal tage hele bundkortet af og for ar sætte på ,andre man kun skal sætte fan/blæser på med et par klemmer,hvor man først skal smøre termal grease på die/cpu'en.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 13:54

det blev lidt rodet,her er et eksempel på en blæser med heatsink>
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320417

til socket A

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 13:59

du kan f.eks. også skrue blæseren forsigtigt af heatesink og tage den ud og rens den grundigt

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 14-04-07 17:21

Computerstøj:

http://bull.dk/computer.htm

Et par ideer som du kan bruge?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-04-07 16:59

måske køleribberne under blæseren er ved at være lukket af snavs. Tjek det først inde du farer ud og køber en ny.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-07 17:40

det finder han ud af når han fjerner hatten og han så får øje på en krop med ulden overfrakke