/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Dr Big lader ikke
Fra : larshans
Vist : 603 gange
50 point
Dato : 14-04-07 11:13

nogen der ved hvor meget en Dr Big skal lade med. når jeg måler ved batteriet (næsten nyt) og med omdrejninger på viser voltmeteret 12-13 volt. efter 5/6 starterer batteriet fladt, nogen forslag.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-04-07 00:34

Selvom batteriet er næsten nyt så kan der godt være en sælle der er faldet sammen som kan måles med en syrermåler men det er velsaktens et lukket batteri så prøv evt. med et andet

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 15-04-07 14:33

så vidt jeg husker må max spændingen den lader med være 14,2 v det skal biler lade med,
når batteriet er fladt fordi man har glemt at slukke for lyset

Kommentar
Fra : larshans

Dato : 16-04-07 15:16

Ja jeg glemte at sige volten ikke stiger fra tomgang til flere omdrejninger, så det er nok generatoren, vil prøve at finde den og måle den igennem,,,

Kommentar
Fra : cclaus63

Dato : 18-04-07 18:00

det kan også være spændings regulatoren, den sider i front skjoldet
vh cc

Kommentar
Fra : larshans

Dato : 21-04-07 15:25

Ja spændings regulatoren, var måske en mulighed, men nogen ide om om hvordan jeg kan måle den ud,,,,

Kommentar
Fra : larshans

Dato : 04-05-07 10:27

har sat det gamle batteri på igen nu starter den igen og igen, så vil kontakte Thansen og hører hvad de siger,,,,,,