/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Gave - USA
Fra : Maleje
Vist : 8443 gange
50 point
Dato : 13-04-07 08:41

Hej Alle,

Er der nogen der har ideer til hvad man kan give i gave til en familie i USA?

Familien består af en far og mor + 2 bør, pige på 5 og dreng på 3.

Jeg har kendt dem i snart 4 år, og har selvfølgelig haft sendt en del gaver til dem, men jeg synes jeg ved at rende tør for ideer... Det skal være forholdsvis nemt at sende, og det må gerne være noget dansk... Altså noget der fortæller lidt om Danmark og vores kultur - hvis man kan sige det sådan...

Gode ideer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-04-07 09:03

Du sammensætter din egen CD/DVD med billeder, hilsener osv. fra dig og din familie.....

Lidt fra huset, haven, omgivelserne, personerne osv.....

Det falder helt sikkert i bedre jord end et eller andet "nips"

Kommentar
Fra : join

Dato : 13-04-07 09:39

Åhhh,,, det med gaver..

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at når jeg er ved at løbe tør for ideer til gaver, så har det ofte en lidt dybere begrundelse, nemlig noget med: Lidt sure bobler nede fra dyndet, der er ved at arbejde sig op til overfladen: Et eller andet med, at jeg ikke rigtigt gidder dem mere!!

Hvis jeg så alligevel kommer frem til at jeg godt gidder dem - trods det sure - og igen har fået øje for det der var værd at bygge videre på, ja så bobler der ofte ideer til gaver frem af sig selv.

Måske var dette ikke lige det du spurgte om, men syntes at jeg ville sige det alligevel...

hilsen
join

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 13-04-07 11:46

Mens jeg boede i USA bad jeg min familie om lige at putte et par opvaskebørster ned i kassen med julegaver. Ganske almindelige opvaskebørster med bløde hår er umulige at opdrive i USA.

I dag nogle år senere bor jeg i Danmark med min familie. Da mine svigerforældre (fra USA) besøgte os, og var klar til hjemrejsen, skulle vi lige omkring Bilka for at købe - gæt hvad - opvaskebørster.

Guds ejet land har ikke alt - men det er tæt på.

Det er jo nok ikke det mest opfindsomme, men ganske brugbart kan jeg forsikre

Kommentar
Fra : join

Dato : 13-04-07 12:37

gode salt-lakridser: SUPER PIRATOS etc. , eller RUGBRØD har de heller ikke !!!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-04-07 13:15

Hvis familien er indfødt amerikansk , hved den nok ikke hvad opvaskebørste, rugbrød mv skal gøre godt for.

Se hellere på de tossede ting amerikanere køber med hjem fra danmark.

Hvad med billedbog fra danmark med engelsk tekst.

Den lille havfrue figur.

Porcelæn.

Accepteret svar
Fra : fk2001

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-07 21:06

Ud fra hvordan Maleje beskriver hendes ideer, mht til noget der fortæller om DK og vores kultur opfatter jeg det da som det er real amerikaner hun har kontakt til.

Og så duer rugbrød piratos, og anden "typisk" dansk nok ikke. Jeg vil også undgå at sende noget af alle vores designflip (undskyld udtrykket) vare - det som man finder i alle julekatalogerne. Det ligner for mange noget man kan købe i en dollar-store.

Dog ville jeg sige vores glaskunst vil blive godt modtaget, men husk lige at det skal overleve en rejse på 10.000km. Men eftersom postDK (næsten) kun går efter vægt kan du godt fråse med emballeringen uden at det koster en formue ekstra. En skål, nogle figurer - gerne i flere farver, tror jeg ikke du går forkert af.

Til børnene vil jeg foreslå nogle eventyr bøger (fairy tales) af HC Andersen. De må da kunne købes på engelsk her i Danmark.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 13-04-07 22:50

Det er altså ikke danskere men amerikanere du giver gaver?

Danske Cder med internationalt potentiale, danske kvalitetsprodukter som chokolade, små nips fra Royal Copenhagen og http://www.inspiration.dk/viewpage.asp?pageid=1
En kalender med Mads Stage eller H.C.A motiver...

Eller ser her og hvis det kan sendes billigere så send det selv!

http://www.hjemve.dk/

Ziggy99

Godkendelse af svar
Fra : Maleje

Dato : 07-06-07 21:06

Tak for svaret fk2001.

Kommentar
Fra : trinastenbuk

Dato : 20-02-08 03:15

hej.

det vil være god ide at sende t-shirt med havfrue eller tivoli til hele familien
med sjove bemærkninger på dansk, eller også købe lidt grønlandske ting som
et landet lavet af rensdyr ben, ring, eller nøgle ring.
Små bamse som kylling og bamse til børnene og sunde opskrifter til forældrende *S*
kunne være fornuftige som gaver som de sikkert bliver glade for.
Eller tegne serie som vi har her på landet som smags prøve.

Ja du har sikkert sendt dem alle de jeg nævnte her. God fornøjelse.

mvh Trina.