/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
færdselstavler spil
Fra : sweetblue2839
Vist : 2178 gange
100 point
Dato : 12-04-07 22:01

Hejsa allesammen.

Er ved at tage mc kørekort. Så kunne godt bruge noget spil eller info. Som også kan bruges bagefter.

Findes der kortspil med færdselstavler ? eller måske brætspil ?

- - -

Og er der nogen herinde derkan guide mig til en side der udtrykkelig forklarer forskellen på de danske veje.

Som eksempel :
Hvad er forskellen på motortrafikvej og motorvej.

- - -

Selvom jeg har en rigtig god kørelærer og som er god til at forklare tingene. Så går det aligevel ret rimelig hurtigt. Og kunne være godt at have noget nu og til efter at have fået mit kørekort.

- - -

Takker på forhånd.

Brian.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 12-04-07 23:38

Hej Brian

Har kigget lidt omkring for at finde et brætspil omkring færdsel.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=48903943

prøv dette. Har ikke selv prøvet det, men har kun hørt godt om dette.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 13-04-07 00:02

Fandt lige denne omkring færdselstavler. Du kan klikke på de enkelte tavler og få en oversigt de forskellige tavler vi har her i DK.

http://www.trafikken.dk/tema.asp?page=dept&objno=59

Held og lykke med dit kørekort.

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 13-04-07 00:45

Tak hyggemor. Ss.
Har også bestilt spillet. Kunne blive godt.

Men kunne godt bruge noget endnu mere gennemgående materiale ang. Veje. O.s.v.

Brian.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-04-07 07:39
Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-04-07 07:47

En motorvej har hastighedsbegrænsning 130 med mindre andet er angivet, den har midterværn ( i form af metalhegn) og nødspor. der er ingen nedre hastighedsbegrænsning, men jeg mener køretøjer der højst kører 60km i timen, ingen adgang har.
En motortrafikvej har hastighedsbegrænsningen 80, den har intet midterværn og intet nødspor.

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 13-04-07 08:14

Hej Brian

Du kan tilmelde dig på følgende side : http://www.teoriundervisning.dk/

Det er godt nok ikke helt billigt, men jeg brugte siden for ca. ½ år siden, da jeg tog kørekort til motorcykel. Jeg havde stor glæde af siden, da jeg i ro og mag kunne sidde bag computeren, når det passede mig, og gennemføre de forskellige lektioner og test som er på denne hjemmeside.

Hjemmesiden har specielle lektioner for MC kørekort

God fornøjelse med kørekortet

Mvh René

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 13-04-07 08:26

du behøver ikke betale, der er massere af den slags på nettet - fx
http://www.a-nk.dk/moduler/teoritest/teoriprove.php

Kommentar
Fra : join

Dato : 13-04-07 08:42

hej

du søger noget med spil, og det har jeg ikke kendskab til men...

http://www.a-nk.dk/
klik på teoriprøve, her har du online teoriprøver..GRATIS..

join

Accepteret svar
Fra : join

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-07 08:48

hej igen

men hensyn til mortorvej og motortrafikvej,,,

http://da.wikipedia.org/wiki/Motortrafikvej

http://da.wikipedia.org/wiki/Motorvej

kan dette hjælpe dig??

join

Kommentar
Fra : join

Dato : 13-04-07 08:51

hej jomfruane

sorry--- vores indslag må have krydset!!

hilsen
join

Kommentar
Fra : sweetblue2839

Dato : 13-04-07 10:29

Hej jomfruane.
Jo kan sagtens finde ud af at bruge nettet. Men det største problem når man søger er at finde de rette ord for det. Indenfor de forskellige områder er der specielle udtryk og fagudtryk. Og brugte også nogle dage på at finde info. Fandt også en del om færdselstavler og trafik, men ikke noget der var gennemgående nok.

Så efter at dette sted her er for at hjælpe hinanden og efter jeg før herinde har haft success med hjælp herinde. Var det jo en dejlig ting og selfølge at bruge. Ss.

- - -

Og tak til jer allesammen for jeres hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : sweetblue2839

Dato : 13-04-07 10:35

Tak for svaret join.

Var noget jeg kunne bruge her og nu.

Men alle jeres svar var brugbare på hver sin måde.

Kommentar
Fra : join

Dato : 13-04-07 10:41

go arbejdslyst

ellers må du jo spørge igen

hilsen
join