/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
opgave om 1. verdenskrig
Fra : Broderpivert
Vist : 960 gange
200 point
Dato : 12-04-07 10:07

Hej allesammen. Jeg skal skrive en opgave om 1. verdenskrig, men der er tre spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til.
1. En redegørelse for, hvordan 1. verdenskrig begyndte
2. En analyse af, hvordan litteraturen forholdt sig til 1. verdenskrig
3. En vurdering af, hvilke konsekvenser 1. verdenskrig fik (litterært og politisk)
Nogle der ved det, eller som har nogle sider på nettet som kan give mig svaret.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 12-04-07 10:10

1 du læser den litteratur i har fået om emnet på skolen.
2 du går på biblioteket
3 du googler

meningen med sådan en opgave er at du skal øve dig i at indsamle information og formidle denne - hvis nogen svarer dig her gør de dig en bjørnetjeneste af format.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 12-04-07 10:14

Hmm som sagt mangler jeg bare noget læsestof som kan bruges. Og derfor spørger jeg om der er nogle som har nogle gode sider, hvori oplysninger til spørgsmålene kan bruges. Har selv søgt men synes ikke jeg kan finde nogle ider der er troværdig

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 12-04-07 10:33

Hvis du kan nå at få fat i filmen Hitler, giver den et godt indblik om første verdenskrig, den handler self. mest om Adolf Hitler og hans liv, men jeg har lige lånt den på biblioteket, og der var da en hel del jeg ikke vidste om 1.verdenskrig, og om Hitler... måske lidt hjælp

http://www.holocaust-uddannelse.dk/Default.asp

http://www.arbejderen.dk/index.aspx

Måske du også kan hente noget hjælp her?? Dog er det mest om holocoast fra 2. verdenskrig.....
Brug biblioteket, der er altid masser af hjælp at hente.

Accepteret svar
Fra : paperboy

Modtaget 100 point
Dato : 12-04-07 18:44

1. Tiden efter Bismarck blev præget af at De kommende rigskanslere havde ikke Bismarcks format og i 1894 indgik Rusland et forbund med Frankrig, senere(1904) fulgte så Frankrigs alliance med England, der siden(1907) blev udvidet med Rusland. Tyskland blev mere og mere isoleret, og på Balkan var der en stigende uro. Da Østrig / Ungarn så erklærede Serbien krig i 1914, var Tyskland mere eller mindre tvunget i en krig, de slet ikke var forberedt på, men som man forudså, ville slutte hurtig. Desværre blev det en af de mest blodige og ufattelig brutale krige, hvor næsten 2 millioner tyske soldater blev dræbt og til sidst efter ufattelige lidelser måtte Tyskland overgive sig betingelsesløst den 11.nov. 1918.

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 13-04-07 08:10

Tak for svaret paperboy.