/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Opret link til en fil mappe
Fra : Maddog_dk
Vist : 573 gange
200 point
Dato : 12-04-07 09:56

Hej
Jeg er ved at lave et lokalt intranet via IIS, nu har jeg brug for at kunne oprette et link til en hel mappe, så brugerne selv kan vælge de filer der er nødvindige. Jeg har tænkt funktionen som være en normal mappe åbning, på samme måde som via stifinder.
Er der en der kender en måde til dette?, de forsøg jeg har prøvet virker ikke, idet at det er web browseren som vil forsøge at åbne mappen

/Maddog

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-04-07 11:11

Du deler mappen ud og den vil vise sig i netværket.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 12-04-07 11:29

<a href="\\[maskinensnavnEllerIp]\[shareNavn]"> Se mappen </a>

Det kræver selvfølgelig, at alle har læseretttigheder til mappen på dit LAN

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 12-04-07 20:36

Hej sMorch
Dit forslag til et link er lidt det jeg ledte efter, men jeg mente man skulle angive et drev bogstav.
der er dog et men - fordi jeg vil gerne åbne et vindue somhvis man åbner mappen via denne computer mm. så man kan se evt. billeder osv.
med dit link ligner det mere et ftp sted, hvilket det selvfølelig også er (en slags) tror du eller nogle andre at det er muligt at åbne mappe uden at filerne ses i web browseren?

/Maddog

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 12-04-07 22:07

Hej igen
vil det være muligt blot at linke til et netværksdrev, som en gennemvej, få så burde man få mappevisning som var det et lokalt drev man åbner på computeren

/maddog

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 13-04-07 09:29

På min maskine åbner linket en netværksdeling i stifinder. Er det ikke det du vil have?

Mvh

sMorch

Kommentar
Fra : Maddog_dk

Dato : 13-04-07 20:15

Hej sMorch
på min maskine åbner den i web browseren, så der er et eller andet som tyder på en windows indstilling. Jeg kører Explorer 7.0, hvilken browser type bruger du og hvilken version du kører med?

/maddog

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 13-04-07 23:18

XP pro IE 7