/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Pentax S7 eller Sony W55??
Fra : palle22
Vist : 587 gange
300 point
Dato : 11-04-07 17:27

Hej
Jeg har lige været hos fotohandleren for at købe kamera. Jeg gik egentlig efter Sony Cybershot W55 til 1500kr, men efter at have talt med forhandleren kom jeg hjem med et Pentax Optio S7. Han mente Pentax'ens objektiv og billedsensor er bedre end Sonys. Pentax kameraet kostede 1900kr.
Nu har jeg læst lidt anmeldelser af de to kameraer på nettet, men det er svært at sammenligne.
Er her en kyndig fotograf der kan fortælle mig hvilket af de to der tager de bedste billeder?
Jeg er ikke professionel, og skal bruge det til ferier, fester, og en smule natur og portrætter.
Batteritiden er vigtig for mig, men det vigtigste er kvaliteten af billederne.
Mvh

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-04-07 18:18

Nu kender jeg ikke Pentax, men her kan du sammenligne de tekniske specifikationer på de to modeller

http://www.digitalmagasinet.dk/showcam.asp?ID=683&IDB=598&B1=%3E%3E

Umiddelbart er der ikke den store forskel....men pentax bruger nogen mere gængse memorykort

og så har du mulighed for manuel justering af hvidbalancen.

Hvis du skal tage billeder af noget meget tæt på (makro) kan du gå en smule tættere på med sonyen.

Men umiddelbart vil jeg ikke mene der er forskel til dit brug, bortset fra, at Pentax nok er et mere "gammel velkendt" kameramærke, så derfor jeg vil alligevel tro, at forhandleren har ret i, at optik og sensor er bedre i Pentaxen.

mvh dova

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 11-04-07 19:32

Okay.
Men vil jeg kunne se forskel?
Er det pentax 500 mere værd?
Batteritiden på det er jo halvdelen af Sonys

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-04-07 19:55

Mener du om du kan se forskel på billederne??

det er ikke sikkert, men det afhænger jo også i høj grad af den der betjener kameraet......nogen kan jo tage lige så gode billeder med et engangskamera til 29,95 som andre kan med et spejlreflekskamera til 30000,-

M.h.t. batteriet er det vel bare et spørgsmål om at købe et batteri med mere kapacitet.

og et ekstra ´batteri er under alle omstændigheder en god investering, da de dumme indbyggede batterier har det med at gå tom for strøm på de mest ubelejligede tidspunkter.

Det jeg synes der skal bestemme om Pentaxen er 500 kr mere værd for dig, det er din fornemmelse af grebet om kameraet, hvordan det ligger i hånden, hvilket et der føles bedst at betjene, hvilket af dem du synes menuen virker mest overskuelig i...o.s.v., ....ting som mange desværre slet ikke tænker over når de køber et kamera, før irritationerne over sådan nogen små ting viser sig et stykke tid efter

Og få i butikken lov til et par prøveskud med hvert af dem, så kan du hurtigt se på displayet hvilket du synes billederne ser bedst ud på.

mvh dova