/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Opskrift på røget unghane.
Fra : qfha
Vist : 1424 gange
500 point
Dato : 11-04-07 17:17

Jeg mangler en god opskrift på røget unghane. Gerne lidt interessent. Forstået således ikke kun med hvide kartofler og skysovs.

mvh
qfha

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 510 point
Dato : 11-04-07 17:21

Lækre opskrifter på denne vare finder du på www.unghanen.dk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-04-07 17:27
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-04-07 17:30

sidst men ikke mindst http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=6341 men det er som du selv er inde på: "kun med sovs & kartofler".
Så kan jeg ikke finde mere om den røgede piphans

Godkendelse af svar
Fra : qfha

Dato : 14-04-07 08:54

Tak for svaret CLAN.

Det blev en lækker middag med denne opskrift,

Kammuslinge-farseret røget unghane

1 røget Gråsten Unghane
150 g kammuslinger
1 dl æggehvider
1 dl fløde
35 g brombær
lidt salt

Alt dette røres til en lind fars.

Tilberedning:
Man udbener unghanen fra ryggen mod brystet. Lårene skæres fra og steges for sig. Man smører unghanebrystet med fiskefarsen og snører den sammen, Derefter smøres brysterne med et krydderi som består af en blanding af følgende: Olie, barbecuesauce, salt, peber, paprika, 3.krydderi, provencemix. Dette smøres over hele kødstykket og steges derefter i ovnen i ca. 40-45 min ved 150°C.

Tilbehør:
Rødvinskogt pære, broccoli, minimajs.

Saucen:
Unghanefond, spædes med fløde, som reducerer til en cremet sky. Der tilsættes lidt provencemix og evt. lidt tyttebær, salt og peber. (+evt. kulør). Til sidst anrettes unghanen sammen med lårene og de øvrige ting på en stegetallerken og pyntes med brøndkarse.

Det er til gentagelse....

mvh
qfha

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-04-07 08:28

Velbekomme... og takker for points
Sidder og savler lidt - lyder som en lækker ret