/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Frontpage formular
Fra : Nick10
Vist : 826 gange
50 point
Dato : 11-04-07 16:39

Jeg har lavet en formular i frontpage 2003
og jeg vil gerne have at den bliver sendt til min e-mail
men når jeg har skrevet min e-mail ind og klikker OK kommer der
en fejl meddelelse op som siger at jeg ikke kan få noget sendt til min e-mail
da jeg ikke har konfigureret det til at kunne men hvor kan jeg gøre det henne?

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 11-04-07 17:13

Formularer lavet i Frontpage fungerer først når de er uploadet til en webserver. Dog skal denne webserver understøtte Frontpage Server Extensions.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 11-04-07 17:23

Er lige med på en lytter....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-04-07 18:07

Kan din hjemmeside overhovedet _ køre FP extensiens ?

Eller kan du godt opgive det.

Har selv prøvet det, og min side har ikke de KRAV
der skal til.

Men det kan SÅ undre mig, at DIN FP, ikke giver advarsel
over at din hjemmeside ikke kan håndtere DET.

Jeg bruger FP 2003 og får advarsel, hver gang jeg laver
noget der er i modstrid med min hjemmeside...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-04-07 18:09

Det er FP extension der skal til. Jeg brugte det på min side, men Surftown(min udbyder)understøtter det ikke længere

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-04-07 18:09

Upsssssssss

Samme PROBLEM som mig....

Vent, og der kommer sikkert en ??? der kender mere til det.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-04-07 18:10

Citat
Det er FP extension der skal til. Jeg brugte det på min side, men Surftown(min udbyder)understøtter det ikke længere

Lige med at stave - til tider IKK..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-04-07 18:12

Vent på bjarneD ???
han kender VIST nok TIL DET

Ifølge ham selv....det var en VITS.

Kommentar
Fra : Nick10

Dato : 11-04-07 21:19

Det har Frontpage udvidelse og ftp adgang

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 11-04-07 21:46

Har du aktiveret Frontpage extension i dit kontrolpanel hos din udbyder??

Accepteret svar
Fra : zakia1964

Modtaget 50 point
Dato : 11-04-07 22:31

Hej Nick10
Du fik mig altså lidt på arbejde for jeg giver ikke så let op. Nu har jeg siddet og leget lidt med Frontpage 2003. Den har altså et alvorligt problem!!
Når jeg laver en formular på mit websted på den manuelle måde så kan jeg slet ikke få lov til at vælge "Send til" i Indstillinger for formular. Når jeg klikker på knappen Indstillingerfår jeg en boks der hedder "Indstillinger for formularbehandler". Hvis jeg indskriver en mail-adresse i denne så får jeg den fejl du snakker om. Jeg havde både Outlook 2003 og Outlook Express på min PC og det var Outlook 2003 der drillede fandt jeg ud af - så den afinstallerede jeg lige. Men det var slet ikke der problemet lå. Så drop det.
Så prøvede jeg at lave en formular ved hjælp af en færdig skabelon. Her fandt jeg den lille forskel!!!
Når man laver en formular på den manuelle måde så mangler der noget kode i Programkoden.

Under programkoden står der
Kode
<form method="POST">
.
Men den skal lige udvides til at hedde:
Kode
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
<!--webbot bot="SaveResults"-->

Herefter kan du gå ind i Indstillinger for formularog klikke på knappen Indstillingerog indskrive din mail-adresse under fanebladet til dette formål.
Når din side med formularen er udgivet- så virker den.
Men husk at udgive med Frontpage! Ikke med et FTP-program. Hvis du bruger et FTP-program til udgivelse af en hjemmeside til en server med FP Extensions så smadrer du Extensions!!

God fornøjelse!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-07 23:40

zakia1964 -> Man 'smadrer' altså kun frontpage extensions, hvis man uploader med FTP til en server som laver alle tegn om til små bogstaver, da frontpage extensions er kontekstsensitive i forhold til forskel på små og store bogstaver. Dette er visse typer af internet servere (LINUX/UNIX)notmalt ikke, hvorfor der bl.a. netop kræves frontpage server extensions udvidelsen af denne. Læs bl.a. http://www.rtr.com/fpsupport/

Grunden til man normalt IKKE bruger FTP er, at Frontpage Server Extensions bruges til online redigering af webstedet : http://www.abiglime.com/webmaster/articles/frontpage/042198.htm

Din kode bør, for at overholde standarden for XHTML 1.0 strict DTD og XHTML 1.1 være:
Kode
<form method="post" action="<!--WEBBOT-SELF-->"
<!--webbot bot="SaveResults"-->

..da kommentarer (<!-- -->) udmaskes af alle andre browsere og internet servere end Microsofts IE og IIS. Denne browser (IE) og Internet Information Services (IIS) serveren tolker nemlig hvad som står mellem start - og slut markøren i kommentar koden. Jf. udmasningsmekanismen for kommentarer:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/overview/ccomment_ovw.asp

..samt at det i disse standard compliant !DOCTYPES kræves at ALLE parametre skrivet med småt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 12-04-07 00:50

Tak for oplysningen molokyle du har sikkert ret i din kodeændring i forhold til XHTML - Men den kode jeg skrev virker på mit websted som er lavet med Frontpage og i HTML.

Men med hensyn til Extensions, - hvordan kan man så se om den server man uploader til er en der laver alle tegn om til små bogstaver? Er det kun Linux/Unix-servere der gør dette eller...?

Jeg har 1 gang smadret Extensions på min server (hos E-navn) fordi jeg lige troede jeg kunne smide noget op på serveren med et FTP-program. Da Extensions blev smadret virkede mine formularer ikke og jeg kunne ikke redigere mit websted online!!!! Deres support-afd. gav mig strenge formaninger om ikke at bruge et FTP-program til upload til en server med FPSE, men de forklarede nemlig ikke hvorfor. E-navn bruger Linux/Unix servere.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-07 03:14

zakia1964 -> Jeg er ikke den store expert i portscanning og server detection, så jeg må nok blive dig svar skyldig, men jeg havde på et tidspunkt en brugbar URL til et security site, som havde lavet en demo af en 'server type detection' i Javascript som et 'proof of concept' på et exploit i IIS serveren. Desværre findes siden ikke mere: http://www.spidynamics.com/spilabs/js-port-scan/

..men artiklen findes stadig: http://www.spidynamics.com/spilabs/education/articles/JS-portscan.html

Jeg brugte siden med javascript exploitet til test af vores intranet for at finde ud af hvilke IP'ere i ejendommens adresserum, som havde installeret en Internet server ...hvilket er FORBUDT i vor andelsboligforening.

Server detection læner sig stærkt op ad hacking teknikker, så du skal nok spørge i et af de mange sikkerhedfora rundt omkring for at få et mere specifikt svar end det jeg kan give dig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 12-04-07 04:53

God HJUL

Men selv siden du har_ kan sikkert ikke finde ud af det

Selv om du har en side der genkender _skidtet.

molo::
skide forlængere
når de ikke kan finde ud af det__indebyrdes.

Så skal man ikke sælge_ et WEB hotel
og skrive at det indeholder PAKKEN,
HVAD DER ER MEGET SJÆLDENT'

Bare LIGE en til UDBYDEREN..

Da ikke ALLE ser efter disse NOTER
men BARE ser, at den ?? GODTAGER FrontPage.

Gnat
Online : 2952

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-07 09:26

zakia1964 -> Det har vist ikke blot noget med serveropsætningen at gøre, men også hvorledes data transporteres:

1.) ASCII
2.) Binary
3.) Auto

..hvis man vælger 'binary' burde det i alle tilfælde gå godt. Det vist kun ved 'ASCII' og 'Auto' overførsel at det kan gå 'galt'.

Nick10 -> Hvis du nu skrev hvilken udbyder og hvilken 'pakke' du har valgt, så havde vi måske bedre mulighed for at hjælpe dig på vej med, at stave dig igennem dokumentationen/vejledningen for aktivering af FrontPage Extensions hos din udbyder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 12-04-07 10:22

Hej Nick10!
Lavede du formularen manuelt? Hvis du gjorde det skal du lige tjekke html-koden. Hvis der står følgende et sted i koden:
Kode
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
<!--webbot bot="SaveResults"-->

eller:
Kode
<form method="POST" action="<!--WEBBOT-SELF--">
<!--webbot bot="SaveResults"-->

Så er det Serveren der ikke understøtter frontpage.

Hvis der kun står følgende et sted i koden:
Kode
<form method="POST">

så er det Frontpage 2003, som ikke laver en fuldstændig kode ved oprettelse af formluarer.

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 12-04-07 10:39

Du kan evt. anvende denne løsning, hvor du ændrer

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">

til

<form method="POST" action="mailto:din e-mail adresse">

Så sendes formular data til e-mail via brugerens emailprogram. Du kan se et simpelt eksempel her:
http://www.mh-media.dk/mailtest.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-04-07 14:25

Jeg må vist liiiige rette i mit eget eksempel:

Kode
<form method="POST" action="<!--WEBBOT-SELF-->">
<!--webbot bot="SaveResults"-->

..sådan.

Der var tilsyneladende 'smuttet' en spids 'større end' slut parantes.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Nick10

Dato : 12-04-07 17:17

Tak for svaret zakia1964.