/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
del af udskrift mangler
Fra : lham
Vist : 727 gange
100 point
Dato : 11-04-07 07:17

Haves ældre HP laserzet 3 printer. Virkede fint til jeg sfiftede crt skærm til fladskærm. Nu printer den kun en del af den side der er på skærmen . Har prøvet at køre skærmindstillingen tilbage til CRT indstillingen 800x600 det hjalp ikke -kan ikke umiddelbart finde et sted hvor jeg kan indstille printeren fra win xp.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-04-07 09:01

Prøv at geninstallere din printer. Måske er der lagt en ny *.com, *.dll, *.ocx eller lignende fil ind, da du skiftede skærmen.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-04-07 09:08

berpox
tak
det er ikke en USB printer -og hvordan geninstallerer jeg printeren -købt brugt uden installations 3½" / CD-JEG ER IKKE PC KYNDIG !!!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-04-07 10:00

OK, så skal vi lige have fundet ud af helt nøjagtig hvilken printer der er tale om....Og det er også nødvendigt at vide hvilket operativsystem du benytter. (Windows 98SE, Me, 2000, XP eller hvad du nu bruger)

Dernæst skal du have downloaded den nyeste driver der passer til printer og operativsystem fra HP's hjemmeside....Som du ser, er der flere at vælge imellem:

HP LaserJet III Printer

HP LaserJet IIId Printer

HP LaserJet IIIp Printer

HP LaserJet IIIsi Printer

http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_lang=en&h_cc=us&cc=us&h_page=hpcom&lang=en&h_client=S-A-R163-1&h_pagetype=s-002&h_query=LaserJet+3&submit.x=6&submit.y=6

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-04-07 10:02

Sorry - du skrev "XP" som operativsystem.... og jeg går ud fra at det er "Home" udgaven...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-04-07 10:54

Desværre er 3eren ikke glad for XP

Den er udviklet til 95/98

Jeg løste problemet (dengang) ved at installere via printerinstallation (kontrolpanel) og blot lade den være standardprinter (XPs egen driver) - det virkede....

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-04-07 09:16

Til berpex mfl

Jeg har ikke forsøgt med nogle af svarene endnu da jeg selv har klokket lidt i det

Styresystem er win 2000 ( og ikke xp som er på min bærbare UBS !)

PRINTER DATA:
på printeren står der HP LaserJet 3 ( skrevet som 3 -I - er, altså romertal )
Resolution Enhancement PCLS
334439 AB
serie nr 3151JC4522

så de der tilføjelser d p si som du anfører står ikke direkte på den

Det der med at downloade drivere har jeg sjældent haft held med -ikke downloadprocessen ,men det at få driveren aktiveret til den aktuelle "maskine" så det må du gerne skære ud i pap for mig.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-04-07 11:14

Prøv nu lige med Win´s egen standarddriver.........

Som sagt fungerede det for mig..

Start med at fjerne printeren....
Dernæst kontrolpanel - printerinstallation - vælg den RIGTIGE printer - og lad win vælge sin EGEN printerdriver....

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-07 19:09

Laserjet III ... ja, det ser jo ikke godt ud. Der er ikke nogen dedikeret driver til Windows 2000 på HP's hjemmeside ....

Men som Refi skriver, så har Windows 2000 sin egen indbyggede driver til HP Laserjet III. Jeg har lige checket.

1) Så start med at fjerne din printer (Start, Indstillinger, Printere) og højreklik på din printer, vælg "Slet".
2) Vælg "Tilføj printer", Prik i "Lokal printer", og fjern evt. hak i "Find og installer min plug and play ..."
3) Under brug følgende port, markerer du "LPT1" og trykker på "Næste"
4) Så vælger du HP som producent, og Laserjet III i feltet "Printere". Tryk på "Næste"
5) Resten af dialogboksene kan du sikkert selv finde ud af

- du kan muligvis få brug for din windows 2000 installations-cd undervejs....så hav den klar!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-04-07 06:34

berpox
nu ligger landet sådan at det er min nevø der i sin tid forsynede pc-en med software, så det er vist ikke en hel "lovlig" win 2000 version og en installations CD har jeg ikke !
Har det nogen betydning for andet end "insallationsforsøget med Laser Jeten " at jeg ikke har CD-en ,jeg tænker på om der kan ske "skader"/ændringer andre steder i Win 2000/andre programmer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-07 08:29

Forsøg du blot alligevel...

Der sker INTET ved det.....

Vil den absolut have CDen kan du bare stoppe installationen....

Den ændrer ikke ved noget andet.....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-04-07 10:50

Nemlig - der sker ikke noget ved at forsøge .... jeg skrev også "muligvis" .... min installation bad IKKE om CD'en ....

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-04-07 17:42

berpox
så er din procedure fulgt og der blev ikke krævet installationscd , men med blandet resultat. Nogle sider skriver den fint ud , andre foregår på den måde at en eller 2 karakterer helt ude i venstre side udskrives -så springer den 3 4 karakterer over men fuldender så linien uden problemer og det gælder hele den side.

hvad pokker er det ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-04-07 18:14

Citat
hvad pokker er det ?

Det er en forældet printer du blot kun kan bruge i nødstilfælde....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-04-07 19:08

Har du prøvet at udskrive en testside? Hvordan så det ud?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-04-07 07:49

Til refi/berpox

-det mærkelige er blot at nogle sider udskrives perfekt-kunne det være noget med de formater de er gemt i ? ,men selv indenfor word dokumenter er der forskel ???-er ked af at udrangere laseren -skriver rigtig flot og der er meget toner + en extra patron tilbage.

TESTSIDE ja i forbibdelse med installationen valgte jeg udskrivelse af testside og den har også problemet med de manglende karakterer i venstre side.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 08:07

Ren og skær slidtage/alderdom

Det vil ALDRIG kunne betale sig at rep. på den slags.....

Men du kan da forsøge med en gennemgribende rensning - det kan jo ikke blive dårligere end det allerede er....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 08:09

Forsøg med den anden laserpatron......

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-04-07 11:41

refi
ja så har jeg forsøgt med den anden patron -hjalp ikke- det der med alderdom og "en tandrensning " forstår jeg godt, men jeg kan ikke få ind i mit hovede hvorfor der er nogle sider der printes fint ud og det er de samme hver gang jeg henter dem frem fra word der har fejl ikke fejl-for mig at se må det være en "kommunikationsfejl" mellem printer og softwaren i min pc ellers skulle det jo være alle sider der gav fejl /tilfældige sider der gav fejl.

men det kan være min alder der trykker / ikke trykker rigtigt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 12:11

Citat
for mig at se må det være en "kommunikationsfejl" mellem printer og softwaren i min pc

Sikkert rigtigt opfattet.....

Men igen er det alderen der gør det....

Den er beregnet til 95/98

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 12:13

NB...

Printeren er 13-16 år gammel

Kostede dengang vel omkring 4000 kr.

I dag får du en ny for en "plovmand"......

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-04-07 12:32

refi

giv mig lige et link til en sort hvid laser printer med rimelig patronpriser /(pris pr kopi ) for 500 kr

og igen den kørte fint under win 2000 indtil jeg skiftede CRT IBM 15 " skærm ud med en fladskærm 17" Samsung

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-04-07 12:44

Citat
kørte fint under win 2000 indtil jeg skiftede CRT IBM 15 " skærm ud med en fladskærm 17"

Det kan være en tilfældighed - en gang skal jo være den første....

670.-

http://www.pixmania.com/dk/dk/89529/art/brother/laserprinter-hl-2030.html?srcid=88

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 17-04-07 07:23

Tak for svaret berpox.
Ja refi skulle jo også have haft point i har begge ydet kvalificeret hjælp.
Desværre endte det jo så med at jeg må have tegnedrengen frem til en brother ( med toner skal der godt 2 plovmænd til !!! ) Så må jeg pløje den gamle under mulde og mindes de gode tider AK JA