/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
børne bidrag
Fra : 1133
Vist : 1416 gange
300 point
Dato : 10-04-07 16:10

hej vi flyttede fra hinanden for ca.3mdr.siden
meget fredeligt snakker sammen næsten dagligt
vi har ikke aftalt et fast beløb jeg skal betale men efter behov
hvorandt er det kan jeg trække de penge fra i skat
hvis jeg kan falder der jo nok lidt mere af til ham
(så får jeg jo nok nogle flere stjerner ved ham og ex)
er der noget med han kan få lidt tilskud til fritids aktivter
spille gitar og synger på den lokale musikskole og skal
begynde på en musik efter skole til august da han lever og ånder kun for musik (og det godt nok dyrt) men han er glad

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 16:15

Få nu fastsat en ordentlig ordning.....

Den slags mundtlige aftaler giver KUN problemer i det lange løb.....

Og nej - du kan ikke få extra til fritidsfornøjelser......

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 10-04-07 16:28

ja refi nu kender du jo ikke vores forhold for vi holder stadig af hinnanden
vi spiser også af og til bla. aftes desuden er der kun 13 mdr til han fylder 18
og så er situationen en anden til den tid vi har kendt hinnanden så mange år
så vi ved godt hvis der skal skrives noget ned
men kan jeg skrive ned hvad jeg betaler os trække det fra hvis hun skriver det på hendes selvangivelse
ps.der ikke andre personer(utroskab m.m.)indblandet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 16:37

Hvis der bliver afleveret en kvittering (så er der ingen diskution) på de betalte beløb - kan de fratrækkes

Men det er jo skattepligtig indtægt for barnet.....

PS....

Det er IKKE moderen der skal skrive det på.....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-04-07 19:43

jeg ved det ikke, men hvis du laver det som bankoverførsler så kan du jo dokumenterer dine indbetalinger til skat? med så kort tid til han bliver myndig kan jeg godt forstå i ikke gidder det store papirarbejde, men der kan jo komme noget fnidderfnadder - og så er der beregningssystemer til at afgøre den slags. man skal fx altid betale børnepenge - hvilket er ca 1000kr, dem kan man ikke slippe for.

Mht musikskolen, så har vores borgerlige regering sørget for at den slags ikke er for almindelige mennesker mere. Der har været et par forslag oppe om at børn af mindre bemidlede forældre skulle havde tilskud, men det er aldrig kommet til mere.

undskyld men er han ikke så gammel at han selv skal lære at indkradse lommepengene?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-04-07 20:36

Læs lidt om børnebidrag her

http://www.statsamt.dk/site.asp?p=699

Citat
ja refi nu kender du jo ikke vores forhold for vi holder stadig af hinnanden
vi spiser også af og til bla. aftes desuden er der kun 13 mdr til han fylder 18
og så er situationen en anden til den tid vi har kendt hinnanden så mange år
så vi ved godt hvis der skal skrives noget ned
men kan jeg skrive ned hvad jeg betaler os trække det fra hvis hun skriver det på hendes selvangivelse
ps.der ikke andre personer(utroskab m.m.)indblandet

Hvis din søn går bl.a. i gymnasiet, så kan du jo betale uddannelsesbidrag

Citat
Uddannelsesbidrag

Hvis du forsørger et barn, der er under uddannelse, kan der i nogle tilfælde fastsættes et bidrag, efter at barnet er fyldt 18 år. Dette kan længst gælde, til barnet fylder 24 år. Vi fastsætter kun bidraget, hvis bidragspligtige har en forholdsvis høj indtægt. Du kan læse om indtægtsgrænserne i Vejledende indtægtsgrænser m.v. i 2007 om børnebidrag og ægtefællebidrag udarbejdet af Familiestyrelsen. Det normale uddannelsesbidrag er normalbidragets grundbeløb (kr. 942 mdl. i 2007).

Det er muligt at I i dag er lykkelige med ordningen (betale efter behov), men det kan ændre sig meget hurtigt.

Hvis det er din kone, der har sønnen boende (det tror jeg) så kan hun jo også søge om børnetilskud hos kommunen. Det kan udbetales til sønnen bliver 18 år. Men hvis kommunen opdager at I selv om I ikke har samme adresse, men er så gode venner at I spiser/overnatter hos hinanden, så falder hammeren.

http://www.familiestyrelsen.dk/6/generelt/

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 10-04-07 21:56

kigger vidre i morgen
har ikke lige hoved til at studere nærmere i aften
og ans han har gået om på skolen dvs.4 forskellige
indtil han kom på en heldags skole og ligger nu i den bedste halvdel
og VI overnatter ikke ved hinaden 2 huse drengen bor ved ex.

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 01-05-07 14:47

Hej,
Min mand og jeg har gjort det sådan, at vi betaler til hinanden, men jeg har rådighed over hele beløbet.

Jeg har åbnet en konto til begge børn, her sætter jeg et x beløb på hver måned og det gø han også, og det er kun mig som kan bruge pengene.

Så har i begge skatte fordel fra dette.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-05-07 15:05

hej
har i blandet kommunen ind i det

Accepteret svar
Fra : edith1968

Modtaget 300 point
Dato : 10-05-07 15:49

Nej, det har vi ikke...

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 10-05-07 15:59

Tak for svaret edith1968.

det vil jeg snakke med eks.om