/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvor meget ram kræves.
Fra : marcussen1
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 10-04-07 16:10

På en bekendts PC brænde grafikkortet af. Det var et GeForce 6600 GTT AGP. Han ville købe et nyt magen til, men forretningen havde kun et GeForce A7600GT AGP. Det købte han og fik den besked, at det kort var bedre og kunne køre på hans PC. Det kan det også, men der kommer næsten hele tiden ligesom streger efter figurene på f.eks World of Warcratf, men ikke ellers ved alm brug. Der var en, der fortalte ham, at han helt sikkert skulle have mere ram.
PC'en ser således ud:
Intel Celeron 2700
Gigabyte GA-8SIML
768 MB DDRB SDRAM.
Vedkommende mente, at der skal mindst ca. 1500 MB ram i.
Er der nogen, der har en mening om det?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-04-07 16:17

Måske er den rigtige driver ikke lagt ind.
Det kan være at det nye grafikkort bruger den gamle driver.
De 768 Mb ram lyder da til at være godt nok.
Men - hvor meget ram indeholder grafikkortet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 16:20

Tilsyneladende 256 mb......

Og der ER arvtageren til det gamle - så det skulle være udmærket

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=161592

Men strømforsyningen er måske for lille....... (tvivler dog)

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 10-04-07 16:20

256 mb
der er ingen drivere til kortet, det blev blot sat i.

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 10-04-07 16:21

På world of warcraft's hjemmeside anbefales der at hente de sidste nye drivere. Link herunder til grafikkort der er beskrevet til WOW. http://www.blizzard.com/support/wow/?id=aww0830p

Link til drivers http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Jeg synes da også at 768MB ram lyder af meget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 16:22
Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-07 16:24

256 Gb i grafikkortet = ok
Der skal lægges den rigtige driver ind.
Forhandleren sælger vel ikke et grafikkort uden medfølgende driver.
Men ellers skal det hentes på fabrikkens hjemmeside.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-07 17:25

i har vel afinstalleret den gamle drive(fjernet alt nVIDIA)og
lagt en ATI driver ind som e.c omtaler.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-07 17:27

Citat
256 mb
der er ingen drivere til kortet, det blev blot sat i

Så kan det kun gå galt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-07 18:15

Driver Cleaner Professional 1.5

http://www.softpedia.com/get/Tweak/Uninstallers/Driver-Cleaner-Professional.shtml
Hent ovenstående program og installer det men vent med at bruge
det til efter(fjerner dll rester og reg efterladenskaber fra driveren)
afinstalleringen af skærm driveren.

Gå også her ind og hent Amd Ati driveren til kortet og læg
den f.eks. på skrivebordet og kør den når du/i har
udført nedenstående.
http://ati.amd.com/support/driver.html

Gå i>Start>kontrolpanel>tilføj eller fjern programmer,find>NVIDIA Drivers>
klik på>rediger/fjern>sæt mærke>fjern kun følgende>Vælg>NVIDIA Display Driver>klik fjern.
Genstart pc'en.

Åben>Driver Cleaner Professional 1.5
i>Cleaning Selection vælger du/i kun>nVIDIA,og klikker på
Add,derefter klikker du på>start og programmet
fjerner resterne efter nVidia Display Driveren.
Genstart pc.

Installer Amd Ati driveren.
Genstart pc'en.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-07 18:18

ups,jeg læste forkert,du skal hente den sidste nye Nvidia drivere>
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
og ikke Amd ATI

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-07 18:19

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 19:13

Linket jeg havde lagt var til producentens EGEN driverhjemmeside.....

Så mon ikke det er den nyeste

http://www.leadtek.com.tw/eng/support/download.asp?downlineid=170&downline=WINFAST%20A7600%20GT%20TDH

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-07 19:22

Ikke altid refi>
Leadtek's

(Driver 93.81)

nVIDIA

ForceWare Release 90
Version: 93.71

http://www.nvidia.com/object/93.71_winxp_32_supported.html

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 19:46

Altså var det den nyeste

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-07 20:02

okay,du ha ret vis man vil være beta tester
http://www.nzone.com/object/nzone_downloads_rel70betadriver.html
glemte ovenstående link.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-04-07 20:35

Tak tak - og jeg hentede lige en beta til min geforce mx4000 som jeg vil afprøve på min stakkels Vista.

Ps. Vista har et smart kopi/gendannelsessystem som ikke behøver at køre i batch/dos men bare startes inde fra Vista. Og genindstalleres fra Vista-DVD.
Nå undskyld - men det var bare lige.

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 10-04-07 20:40

Desværre kan jeg ikke komme videre lige nu, jeg skal først have fat i min bekendte og vi kan afprøve de forskellige forslag. Foreløbig tak for forslagene, jeg vender tilbage.
Niels

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-04-07 09:22

Citat
256 mb
der er ingen drivere til kortet, det blev blot sat i.

- og I huskede at tilslutte strømkablet?

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 18-04-07 21:18

Tak for svaret e.c.
Jeg kunne desværre først komme tilbage nu.
Det var, som jeg nu har forstået det, en forkert driver, der var brugt. Den rigtige er installeret nu, og alt virker perfekt.
Også tak til jer andre for hjælpen
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-04-07 13:25

Problemet med drivere er at de bruges halvautomatisk.
XP har en "diversedriver" med.
Ved udskiftning af skærmkort og andet med nyere af samme fabrikat, kan det ske at der "køres" på gamle drivere som næsten virker.
Så derfor bør der altid installeres nye drivere til nyt grej og sørge for at det er den nye driver der bruges.