/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
gendannelsespunkt?
Fra : jomfruane
Vist : 774 gange
200 point
Dato : 10-04-07 15:00

Hej jeg kunne godt tænke mig en lille vejledning i hvordan jeg laver et gendannelsespunkt før jeg installerer et nyt program og hvorledes jeg finder tilbage til dette i fald det skulle gå galt?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-07 15:06

Hvis du sørger for at Systemgendannelse er slået til (default), foregår det automatisk. Du kan kontrollere det, ved at højre-klikke på "Denne computer" > Systemgendannelse...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-04-07 15:08

jo den er slået til og den kender jeg godt, men jeg vil gerne være sikker på dagens arbejde kommer med før jeg indstallerer noget nyt. og så vil jeg også gerne høre hvordan jeg kan komme til at gendanne manuelt.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-07 15:16

- hvis du foretager større ændringer, såsom installering m.m. vil der automatisk blive oprettet et gendannelsespunkt. Hvis noget går galt, trykker du F8 under genstart og så får du muligheden for at vælge et punkt du kan genstarte fra...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-07 15:18

UPS: jeg går ud fra at du kører med XP...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-04-07 15:18

nogen af mine oprydningsprogrammer spørger selvom om de skal lave et punkt, men jeg har aldrig oplevet der før indstallering - er du 100% sikker?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-04-07 15:19

jo det gør jeg, tak for din omsorg

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-07 15:20

- og en back-up er altid go' at have...

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-04-07 15:21

ja det ville være dejligt, men jeg har kun cd brænder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 15:21

Alt hvad du har lavet i løbet af dagen (filer du har gemt osv.) bliver IKKE berørt af gendannelse.....

Så du kan ikke lave noget galt.....

Desuden kan du ALTID gå tilbage (læs frem) igen....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-07 15:23

"XP pro" opretter selv - jeg kan ikke huske om "home" gør det... men det er jo bl.a. sådan noget der gør livet spændende, ik'?

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-04-07 15:24

det lyder godt, mit spørgsmål er er afledt af dette tip http://www.kandu.dk/tip15861.aspx, og for at indstallerer programmet anbefaler de et gendannelsespunkt, men det er måske til andre udgaver end xp

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 10-04-07 15:24

tak for svarene, jeg kigger lige på det i aften

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-07 15:27

- der er fejl i din henvisning jomfruane...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 15:30

Citat
der er fejl i din henvisning jomfruane...

Typisk fejl 40 (fjern kommaet)

Ellers vil ENHVER genstart af maskinen aut. oprette et NYT punkt...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-07 15:34

- har lige målt efter refi, fejl 43. Men takker alligevel...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 15:38

Fra brillerne eller øjnene

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 15:39

I øvrigt bør den omdøbes til Fejl 60 med de nye fladskærme....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 15:40

Sorry vi "vader" lidt i dit spørgsmål "jomfruane"

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-07 15:42

- rettelse: fejl 77 (fra brillerne). Jeg fandt en hel tommestok...
På en 24" skærm bliver man nød til at rykke lidt ud i lokalet - man er jo ikke til tennis vel...

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 210 point
Dato : 10-04-07 15:49

Start>Alla programmer>tilbehør>systemværktøjer>Systemgendannelse>
mærke i>oprer et gendannelsespunkt>næste>give den et navn efter eget ønske>opret.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-04-07 15:54

- sådan Manse...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-04-07 16:04

Men men - et gendannelsespunkt sikre ikke dine data..................det gør kun et andet medie.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 16:10

Citat
et gendannelsespunkt sikre ikke dine data

Næh, men det ødelægger dem heller ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 16:10

Og dog.....

Highscores i diverse spil KAN gå tabt...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-07 16:38

Start applet på en anden måde>
Gå ned i>

C:\WINDOWS\system32\Restore\rstrui.exe

Højreklik på>rstrui.exe>send til>Skrivebord(opret genvej)
så kan du starte den fra skrivebordet.

Der er også et vbs script der gør
det automatisk>

Linje>372. Quick Restore Point<klik på teksten og
gem det på pc'en f.eks. på skrivebordet,hver gang du dobbelt klikker på det
vil der blive oprettet et gendannelses punkt så vidt
jeg husker vil det hedde>
My Restore Point.
Jeg har selv systemgendannelse slået fra,har aldrig haft
brug for det.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-04-07 16:41

Quick Restore Point,gør det uden at startet applet(synligt program/snapin),gør det i baggrunden.
Scriptet er ikke farligt,læs i toppen af siden.

Godkendelse af svar
Fra : jomfruane

Dato : 10-04-07 19:23

Præcis det jeg havde brug for - perfekt!