/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Vildtfuglefrø
Fra : mapse
Vist : 5020 gange
300 point
Dato : 10-04-07 13:23

Hejsa.

Vi har i rigtig mange år fodret med en fugleblanding som kom fra vores lokale Greve Mølle. Den er desværre lukket nu - og vi er på jagt efter det fuglefrø han lavede. Vores lokale dyrehandel har fået fat i det, men desværre ved jeg ikke hvorfra.

Det hedder Chr. Petersen, og selve frøblandingen hedder "Hansen". Dengang møllen lå der gav vi omkring 200 for 20-25 kg og dem spiser vores fugle rigtig rigtig mange af om året, men det er ok. Vores lokale vil nu ha 350,- for samme portion, og det synes jeg er lige i overkanten - det er dyrt nok i forvejen synes jeg, men fuglene gider ikke æde andet. Forsøger jeg med en anden og billigere blanding, så booker de ud - og der er ikke en fugl i miles omkreds

Håber der er en af jer herinde, der kan fortælle mig hvor jeg kan få fat i det, da vores fugle er i krise

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-07 17:37

Ham her hedder hansen, jeg ved ikke om der er noget om frø til vildtfugle på hans hjemmeside:
http://natur-vesthimmerland.dk/skovhave-vesthimmerland/Fugle%20ved%20foderbraettet.htm

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-07 18:23
Kommentar
Fra : grovvarecenter

Dato : 20-05-07 00:49

Dette fuglefrø der hedder hansen kan du købe i kirke hyllinge grovvarecenter
det koster 210 kr du kan også få det leveret på adressen hvis du handler for over 250 kr
du kan ringe direkte til mig på tlf 46404338 Jeg Hedder Marcel Filthuth

og Har overtaget chr pertersen fuglefrø efter greve mølle