/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Afspilning af videofilm
Fra : lokemis
Vist : 426 gange
50 point
Dato : 10-04-07 09:34

På Dell Inspiron 6000 laptop ville jeg afspille en DVD-film - fik en melding om at den ikke er kompatibel med Windows Media Player, som er indbygget i pc'en.

Har derefter downloaded et program, der hedder VideoLAN VLC media player 0.8.6a.

Dette viser filmen i ryk og med hakkende lyd.

Et godt råd ønskes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 10:09

Og hvilken DVDfilm snakker vi om ?????????

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 10-04-07 10:16

Installer dette codec og prøv media playa igen:
http://sourceforge.net/project/platformdownload.php?group_id=53761

Kommentar
Fra : lokemis

Dato : 10-04-07 10:40

Det er såmænd Emil fra Lønneberg, købt i Kvickly billedformat 16:9 - er der forskel på hvilke DVD man ønsker at afspille

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-04-07 11:02

Det var såmænd ikke så meget "navnet" på filmen jeg var ude efter....... mere hvilken "type" det var....

Det lyder mest som en fejl i filmen...

En "færdigkøbt" DVD film bør kunne afspilles i ALLE afspillere....

Prøv den evt. i en anden afspiller først - virker den ikke der - byt den...

Virker den er det sandsynligvis et codec-problem...

http://www.free-codecs.com/download/ACE_Mega_CoDecS_Pack.htm

Kommentar
Fra : jjkandus

Dato : 21-04-07 19:58

prøv at hente DivX til Media Player, jeg har selv hentet version 6.5, når du har installeret dette program tror jeg det vil fungere fint.
Siden jeg installrede dette program virker alle film på min pc.

mvh

jjkandus