/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Colt eller Megane
Fra : Piaggio_NRG_MC3
Vist : 543 gange
48 point
Dato : 09-04-07 19:39

Hej.

Jeg har kigget lidt på biler og står nu og skal vælge mellem 2. Den skal bruges til at køre til og fra arbejde hver dag (ca. 10 km hver vej). De 2 biler er:

Renault Megane 1.6 (90hk), 5 dørs, bordeuxrød, 107.000 km, fjernbetjent centrallås, elruder i for, sædevarme, ingen ridser eller buler, tandrem skiftet ved 90.000 km, leveres nysynet. Pris 52.000 kr.

Mitsubishi Colt 1.3 (75hk) GL, 3 dørs, mærkegrønmetal, 91.000 km, fjernbetjent centrallås,
el sidespejle, sædevarme, alu fælge, tandrem skiftet ved 70.000 km, den har nogle små buler og lidt ridser, og et lille stenslag i forruden, leveres nysynet. Der medfølger vinterdæk. Pris 41.500 kr.

Hvilken en af de 2 biler ville i vælge?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-04-07 19:44

Renault megane.

Ikke p.g.a. småridser og buler i Colten, men fordi megane er en noget bedre bil, selv om den er fransk

Og gensalgsværdien er bedre og værditab noget mindre på megane.

Mitsubishi ruster...og de ruster meget.

mvh dova

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-04-07 19:46

Jeg har aldrig haft en Colt (og vil heller ikke have en) men jeg har absolut haft 2 Meganer for meget!

Kommentar
Fra : Piaggio_NRG_MC3

Dato : 09-04-07 20:35

myg - Forklar :)

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 09-04-07 20:58

Hold dig væk fra begge biler.Køb dig en Toyota Corolla istedenfor.
alimak

Kommentar
Fra : Piaggio_NRG_MC3

Dato : 09-04-07 21:16

alimak - Har skam kigget på en Corolla, men de to biler her synes jeg kører bedre, har mere udstyr, og de er nyere en en Corolla i samme pris klasse.

Kommentar
Fra : Snacky77

Dato : 09-04-07 22:56

Jeg ville også vælge Megane.. Mener at Laguna og Megane er stærkt undervurderede..

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-04-07 23:03

alimag har ret - køb en Toyota (Corolla) og gerne den model, der kørte fra 93 til 97. Den er god, men find en, der har været undervognsbehandlet. Du skal give lidt mere, men får meget mere.
De to Meganer jeg har haft, gik godt, NÅR de gik. Aldrig har jeg haft så stor fornøjelse af mit Falck-abonnement og så mange dage uden bil som med de to. Jeg kender flere med den samme holdning, men retfærdigvis skal siges, at jeg også kender nogen, der er udmærket tilfreds.
HVIS jeg nogensinde skulle finde på at købe fransk igen bliver det Peugeot - men som sagt Toyota eller VW - det ved man hvad er! Så hellere undvære et på mindre finesser for at få en god bil.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 09-04-07 23:06

PS: Jeg har haft (og har stadig) 4 Toyotaer - og det er ikke én for meget. "Problemet" med dem i dag er at der er blevet for dyre fra ny!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-04-07 01:49

Jeg arbejder på et værksted der laver alle typer biler.Jeg vil sige at 80-90% af alle biler vi laver er franske og de kommer ind mellem servicene.De kan ikke køre 15000 km før det sker noget.Franske Lortebiler.Kommer det ind en Toyota så er det service,og så ser vi ikke den bil før neste service. Men seføli køb du din Megane du bliver forhåpentlig glad for den.Har hørt om en og annen der er glad for sin franske bil.
alimak

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 48 point
Dato : 10-04-07 08:42

Megané er altså en fin bil - rummelig, sikker, komfortabel og med rigtig gode køreegenskaber. Har du en fornuftig speederfod får du den også til at trille langt på literen.

Service og reservedele er ikke specielt dyre (på mærkevareværksted) - men selvfølgelig kan du få lavet tingene billigere på frie værksteder.

Megané er ganske fornuftigt rustbeskyttet fra fabrikkens side - men har den fået en supplerende hulrumsbeskyttelse er det selvsagt en fordel.

Den sidste megané jeg havde var ikke på noget tidspunkt på værksted mellem serviceeftersynene!

Godkendelse af svar
Fra : Piaggio_NRG_MC3

Dato : 14-04-07 20:30

Tak for svaret berpox.